April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۸۸۲۰
۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۸
0

پول‌نیوز، مازیار دانیالی- بسیاری با این خودرو چه از طریق بازدید از سایت سازنده و یا انجام یک رانندگی مجازی در سری بازی اتوموبیل رانی Need For Speed آشنا هستند.

برای دوستداران بخش خودروهای عضلانی( Muscle Car  ) خودرو RTR-X که بر پایه فورد ماستنگ فست بک مدل 1969 شکل گرفته است، بیشتر شبیه یک رویا بوده تا آنکه به دنیای خودروسازی تعلق داشته باشد. اهداف ساخت خودرو RTR-X  بسیار بلند پروازانه بوده است. تلاش تیم سازنده نه تنها بر طراحی و ارائه ظاهری خاص و منحصر به فرد متمرکز شده بلکه سطح امکانات، این خودرو را برای رانندگی های سخت نیز آماده کرده است. RTR-X تقریبا از هیچ و توده ای قطعات آهنی به یک خودرو زیبا مبدل شده است. در هیچ کدام از قسمت های آن قطعات اصلی مدل های سال 1969 به کار نرفته و بدون شک RTR-X یکی از جاه طلبانه ترین خودروهایی است که تاکنون دیده اید.
 
 
 
در پشت هر تغییر صورت گرفته بر روی این خودرو داستانی نهفته است. به عنوان مثال در رابطه با موتور آن به لطف رابطه نزدیک تیم تیونینگ با موسسه فورد ریسینگ، موتور 5 لیتری Boss 302R  در اختیار آنها قرار گرفته و سپس با تغییرات ایجاد شده، مبدل به یک هیولا شده است. از سوی دیگر همکاری نزدیک تیم تیونینگ با موسسه MoTeC  که در زمینه توسعه و تولید واحد کنترل الکترونیکی( ECU  ) به فعالیت می پردازد، منجر به تولید ائی سی یو M800 به صورت اختصاصی برای این خودرو شده است.
 
 
خلاصه کردن ویژگی های این خودرو کار آسانی نمی باشد. بخش اگزوز در واقع نمایانگر فعالیت حرفه ای مهندسان موسسه تویینز توربو است. منیفولدها و لوله های اگزور RTR-X به نوعی یک شاهکار هنری از این مرکز محسوب می شوند.
 
 
کمک فنرهای JRi حرکتی آزادانه را در گلگیرهای متورم این خودرو داشته و بدین ترتیب ارتفاع نسبتا کم خودرو از سطح زمین که بسیاری علاقمند به آن هستند، مشکل چندانی برای آن ایجاد نمی کند. در قسمت تعلیق عقب نیز به لطف پایه ساخت  Maierو نگهدارنده ویژه سه تایی ساخت Steen Chassis همه چیز به خوبی کار می کند.
 
 
بخش رینگ و تایرهای RTR-X  از همان ابتدا برای تیم سازده اهمیت ویژه ای داشته است. رینگ های پنج پره Work Meisters  به رنگ سبز و انحصاری برای این خودرو تولید شده است. اندازه رینگ های جلو  18*10-20  و عقب  18*12-20 انتخاب شده است.
 
 
 
 
بخش داخلی RTR-X ترکیب جالب توجه ای از عناصر خودروهای خیابانی و  مسابقه ای را در خود جای داده است. تلاش انجام شده بی نتیجه نبوده و این گونه به نظر می رسد که با فضای داخلی یک خودرو مسابقه ای مدرن مواجه هستید. با نگاهی به ترمز دستی بزرگ این خودرو می توان لحظاتی مرفه با صدای جیغ تایرها را پیش بینی کرد! رادیو زیبا با ظاهر قدیمی به کار رفته در آن نیز یکی از معدود وسایلی است که انسان را به سال های دور می برد! نمایشگر پیش روی راننده نیز اطلاعات مختلفی را در اختیار وی قرار می دهد.
 
بدون شک خودرو RTR-X  تحت تاثیر فرهنگ های خودروسازی مختلف قرار داشته که در قالب این خودرو به هم پیوند خورده اند. بخشی از آن خیابانی، بخشی مسابقه ای و حتی بخشی نمایشی است. از سوی دیگر در عین کلاسیک بودن، خودرویی مدرن محسوب شده و از عملکردی چشمگیر و ظاهری بی نظیر بهره می برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: