کد خبر: ۱۳۰۶۹۵
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
0
پول‌نیوز - پایگاه خبری بلومبرگ روز سه شنبه با استفاده از نقطه نظرات 17 تحلیلگر پیش بینی کرد، قیمت نفت برنت در سال 2015 تا 50 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

به گزارش این پایگاه خبری، قیمت نفت برنت در تاریخ 19 ژوئن (29 خرداد) سال جاری به رکورد 115.71 دلار در هر بشکه رسیده بود.

پنج ششم تحلیلگران گفتند، قیمت نفت برنت 47 درصد نسبت به قیمت آن در 19 ژوئن کاهش یافته و تا زمانی که تولیدکنندگان تکلیف اشباع بازار را روشن نکرده اند باز هم کاهش خواهد یافت.

قیمت نفت برنت پس از تصمیم 27 نوامبر اوپک مبنی بر حفظ سقف تولید این سازمان در سطح 30 میلیون بشکه در روز، هفته ها کاهش یافت.

اوپک در شرایطی اقدام به اتخاذ چنین تصمیمی گرفت که تولید نفت در آمریکا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده به طوری که چنین افزایشی در سه دهه اخیر سابقه نداشت و از سوی دیگر، تقاضای جهانی نفت نیز به دلیل کاهش رشد اقتصادی جهان دچار کاهش شده بود.

دیروز وزیر انرژی امارات گفت: حتی اگز قیمت نفت به 40 دلار در هر بشکه نیز برسد، اوپک تولید خود را کاهش نخواهد داد.

بژارنه شیلدراپ تحلیلگر ارشد نفتی در بانک اس.ای.بی سوئد که چهارمین بانک بزرگ این کشور است، تلفنی از اسلو به بلومبرگ گفت: روند کاهش نفت تا زمانی که تولیدکنندگان از آن حمایت می کنند، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در نیمه دوم سال آینده میلادی، وضعیت تقاضا بهتر خواهد شد و امید می رود کاهش قیمت نیز موجب تحریک تقاضا شود.

قیمت نفت برنت روز سه شنبه در ساعت 12:32 به وقت سنگاپور در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 0.7 درصد کاهش یافت و به 60.62 دلار در هر بشکه رسید.
برچسب ها: نفت برنت ، بلومبرگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: