April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۸۴۹
۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
0
تلاش برای نجات روبل از بحران/ یک گزارش بیمه ای جالب/ خرید میلیارد دلاری فیلیپس/ تلاش بانک مرکزی ترکیه برای کنترل تورم/ پیش بینی رشد اقتصادی امارات در 2015/ فیلیپس، ولکانو (تولیدکننده دستگاه‌های عکسبرداری پزشکی) را خرید/...

مازیار دانیالی  - به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، مهمترین عناوین اقتصادی برخی از رسانه های مطرح امروز  جهان به شرح زیر است:

بلومبرگ - بانک مرکزی روسیه برای بهبود شرایط روبل، واحد پول بحران زده این کشور، 70 میلیارد دلار دیگر هزینه می کند. افزایش نرخ های بهره این بانک توفیقی در خروج روبل از وخیم‌ترین بحران خود از سال 1998 تاکنون نداشت.  

 
ای اف پی - بنابر گزارش شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری، رویدادهای آب و هوایی شدید و دیگر فجایع طبیعی و ناشی از فعالیت های انسان ضرر اقتصادی 113 میلیارد دلاری را در سال 2014 موجب شده اند. 

 

رویترز - کسری تجاری ژاپن در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته تقریبا یک سوم کاهش یافته است. صادرات قوی‌تر و کاهش هزینه های واردات نفت از عوامل کلیدی در این زمینه عنوان شده اند. 

 

واشنگتن پست - بخش تولیدی آمریکا به رشد خود در ماه دسامبر ادامه داده اما آهنگ این رشد به کمترین میزان خود طی 11 ماه گذشته رسیده است. شاخص مدیران خرید بخش تولیدی آمریکا از 54.8 واحد در ماه نوامبر به 53.7 واحد در ماه دسامبر رسیده است. 

 

یورونیوز - مازاد تجاری اصلاح نشده منطقه یورو در ماه اکتبر از 18.1 میلیارد یورو در ماه سپتامبر به 24 میلیارد یورو در ماه اکتبر رسیده است. 

 

بیزینس ویک - شرکت فیلیپس طی معامله ای به ارزش 1.2 میلیارد دلار شرکت ولکانو، تولیدکننده دستگاه های عکسبرداری پزشکی، را خریداری کرد. 

 

حریت - به گفته مقامات بانک مرکزی ترکیه، این بانک سیاست پولی سفت و سخت خود را تا زمانی که نشانه های روشن از بهبود نرخ تورم مشاهده شوند، ادامه می دهد. 

 

گالف نیوز - پیش بینی می شود اقتصاد امارات طی سال 2015 رشد 4.5 درصدی را تجربه کند. هفت سال پس از سقوط قیمت ها در بازار مسکن که امارات را تا مرز ورشکستگی پیش برد، دوبی انتظار دارد املاک و مستغلات و ساخت و ساز از عوامل کلیدی رشد اقتصادی در سال 2015 باشند. 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: