April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۵۰۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
0
پول‌نیوز - سال 93 نیز لحظات پایانی را سپری می کند. یکسال گذشته یادآور همه تلاشهایی است که نگرانی ها و دغدغه های حوزه کار را به همراه داشت، هرچند رونق تولید و کار هنوز در انتظار تصمیمات بزرگ در عرصه های بین المللی و تلاش در حوزه های داخلی است.

به گزارش گروه کار و تعاون پول‌نیوز، طی یکسال گذشته از موضوع کار و کارگر بخصوص از تولید و نگرانی های مربوط به آن از اشتغال و بیکاری، از حقوق کودک و کودک کار از زنان و بیکاری بالای آنان از جوانان و سرگردانی آنها در بازار کار، از تعاون و ضرورت رونق این بخش، از رفاه و نیاز جامعه به این مقوله از کوره پزخانه ها و رنج پایان ناپذیر کارگران آنها از دستفروشان و سرگردانی آنها در خیابانهای شهر و از صدها موضوعی که به نوعی به تولید و کسب و کار در ارتباط بود، نوشته شد.

هنوز کارگران طلاساز در خیابان 15خرداد در کوچه 'تکیه دولت' در انتظار رونق بازار کسب و کار هستند و از کسادی بازار شکایت دارند.

احمد حبیبی مسئول انجمن صنفی کارگران طلاساز تهران می گوید، کارگران صنف طلا هنوز در انتظار کاهش عیار طلا هستند تا بتوانند زیورآلات را با قیمت کمتری تولید کنند تا مردم بتوانند علیرغم هزینه های سنگین معیشت، بخشی از درآمدهای خود را به خرید طلا اختصاص دهند.

حبیبی بر این موضوع تاکید دارد که برای حمایت از تولیدکننده داخلی و رونق تولید جلوی واردات بی رویه باید گرفته شود. این خواسته تمام کارگران کشور است.

هنوز کودکان کار در انتظار بهبود معیشت والدینشان هستند تا بتوانند آنها را از پهنه های خیابان که بستر همه آسیب های اجتماعی برای آنان است، رهایی بخشند و به پشت میز مدارس ببرند.

هنوز زنان و مردان جوان ما در انتظار رونق اقتصادی و به حرکت درآمدن چرخهای تولید هستند تا بتوانند پس از کسب آموزش در عرصه تولید کشور حضور یابند.

هنوز روستائیان و اقشار کم درآمد در انتظار ایجاد تعاونی ها برای راه اندازی کسب و کار هستند تا در کنار فعالیت های کشاورزی تولید را رونقی دوباره بخشند.

و هنوز کارگران کوره پزخانه ها در انتظار حمایتی هستند که آنها را از رنج بی پایانشان رهایی بخشد.

علی حسینیان دبیر انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه های استان تهران می گوید متاسفانه هنوز تغییری در وضعیت کارگران کوره پزخانه ها ایجاد نشده و آنها هنوز چشم براه تغییری در وضعیت خود هستند.

در این یکسال از قول کارشناسان حوزه کار نوشته شد و چگونگی سمت گیری به سوی بهبود فضای کسب و کار.

اما هنوز حکایت خواست های صنفی کارگران، رونق تولید و فضای کسب و کار ادامه دارد و مردم به ویژه کارگران در انتظار خبرهای خوشی هستند که به دنبال مذاکرات هسته ای می تواند بهبود وضعیت کار و تولید را در کشور به دنبال داشته باشد.

تصمیم گیری های سازنده در عرصه های بین المللی و مدبرانه در عرصه های داخلی می تواند شرایط زندگی را برای همه آحاد جامعه تغییر دهد. منافع مردم در همه زمینه ها باید حرف اول و آخر مسئولان قرار گیرد.

تردیدی نیست، باید از این روزگار گذر کرد تا دیگر شاهد رنج کارگران بیکار شده، تعطیلی کارخانه ها و کارگاهها، بیکاری جوانان، فقر و بیماری های ناشی از کار، کار کودک و مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ نباشیم.

باشد که در سال 94 دولت تدبیر و امید با موفقیت های بزرگی که در عرصه بین المللی بدست آورده بتواند در عرصه های داخلی، مردم به ویژه اقشار محروم جامعه را هر روز با خود همراهتر کند.
برچسب ها: کار و کارگر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: