April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۵۳۸
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با معاونین و مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه به دیدار مراجع معظم تقلید رفت.
دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع تقلید

پول‌نیوز- دکتر علی ربیعی در این دیدارها به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت.

دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدارها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می‌کرد.

 

آیت‌الله نوری همدانی: اجرای طرح بیمه سلامت از اقدامات مهم دکتر ربیعی بوده است

آیت‌الله العظمی نوری همدانی اجرای طرح بیمه سلامت را از اقدامات مهم و ارزشمند دکتر علی ربیعی دانست و با تاکید بر اینکه گزارشی که ارایه دادید از سر اخلاص بوده است، گفت: دکتر روحانی با تلاش خود دولت خدمتگزاری ایجاد کرده است که شما از جمله این خدمتگزاران هستید. من از گذشته با عملکرد جنابعالی آشنا بودم و امروز با گزارشی که ارایه دادید از دوستان من محسوب می‌شوید.

آیت الله نوری همدانی در دیدار دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: خداوند به شما توفیق داده در جایگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این وسعت کار و با اخلاص دلسوزی و با درک رنج‌های مردم مشغول به کار شوید و این لطف خدا به شما است و معتقدم به همین دلیل کارهای شما همه عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سلام مخصوص مرا به رییس جمهور ابلاغ کنید، گفت: آقای دکتر روحانی با آن تلاش‌ها و نیت خالصانه توانسته است دولتی بسیار خدمتگزار ایجاد کند که امثال جنابعالی در آن مشغول به خدمت هستید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه چندکار در حوزه وزارت خانه بسیار مهم‌تر هستند، ابراز کرد: ایجاد کار و اشتغال از مهمترین کارهای شما است و درنزد خداوند نیز این کار به عنوان برجسته ترین کارها یاد شده است.

وی افزود: این که در روایات داریم پیامبر اسلام دست کارگر را بوسید نه این است که دست کارگر را ببوسد بلکه منظور این است که پینه دست کارگر یعنی نتیجه کار را می بوسد تا مردم بدانند  نتیجه کار و کارگر وکارمند چقدر اهمیت دارد و با ارزش است.

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به ربیعی با بیان اینکه اجرایی کردن طرح بیمه سلامت یکی از اقدامات بسیار مهم جنابعالی برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و اجتماعی جامعه است، گفت: بسیاری از مردم برای اجرای این کار دغدغه داشتند اما خوشبختانه با اجرایی شدن طرح بیمه سلامت دغدغه افراد محروم تا حدودی برطرف شد.

وی اظهار کرد: فعالیت سازمان بهزیستی و کمک به زیر مجموعه و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد و امیدواریم در این زمینه هم موفق باشید.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم همانند همه بخش‌ها به حوزه تعاون نیز توجه شود تا تولید در کشور رونق گیرد.

آیت الله نور همدانی درپایان گفت: امیدواریم امثال جنابعالی که هم و غمشان رفع مشکلات ازجامعه است همیشه موفق باشد.

 

آیت الله سعیدی: همدلی جامعه اسلامی را به سمت تعالی و وحدت حرکت می دهد

آیت‌الله سید‌محمد سعیدی با اشاره به ضرورت تاکید اسلام پیرامون ارزش کار اظهار داشت: جمهوری اسلامی به کار و کارگر توجه ویژه‌ای دارد و انتصاب آقای ربیعی که پیش از انقلاب و پس از انقلاب در کسوت کارگر در خدمت دین، نظام و انقلاب بوده‌اند، از افتخارات این نظام است.

دکتر علی ربیعی در دیدار با آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) انجام شد با بیان اینکه رهنمود مراجع تقلید و علما می‌تواند در ابعاد مختلف جامعه اسلامی موثر باشد، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم حرکت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: طرح بیمه سلامت یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است و در سال گذشته بیش از 8 میلیون نفر در طرح سلامت بیمه شده‌اند که اکثر این جمعیت از قشر کم‌ درآمد جامعه هستند.

همچنین آیت‌الله سید محمد سعیدی در این دیدار ، حضور افراد با تجربه و انقلابی در پست‌های نظام را افتخاری برای مردم دانست و اظهار کرد: مسئولیت‌های کشوری فرصت مناسبی است که انسان را به جایگاه‌های والای دنیوی و اخروی می‌رساند.

وی اضافه کرد: همدلی و همزبانی در مرحله اول باید در میان مسئولان باشد و در مرحله دوم میان مردم و مسئولان؛ زیرا مسئولان همدل می‌توانند جامعه اسلامی را به سمت تعالی و وحدت حرکت دهند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه در استان قم گنجینه‌های بسیاری برای حکومت اسلامی وجود دارد تصریح کرد: اهتمام به کار و کوشش به خوبی در زندگی امام علی(ع) دیده می‌شود و مردم جامعه اسلامی که آموزه‌های اهل‌بیت(ع) را برای خود الگو می‌دانند نباید در راستای سپری کردن نیازهای مالی زندگی خود از هیچ کار حلالی دریغ کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برای تحقق اعتدال و آشکار کردن حق حرکت‌های گسترده‌ای انجام دادند عنوان کرد: در آن دوران مطالبات این بانوی بزرگوار شنیده نشد اما اکنون انقلاب اسلامی با استفاده از آموزه‌های ایشان به ثمر نشسته است و خادمان این انقلاب برای تحقق خواسته‌های ایشان در تلاش هستند.

آیت‌الله سید‌محمد سعیدی با اشاره به ضرورت تاکید اسلام پیرامون ارزش کار اظهار داشت: جمهوری اسلامی به کار و کارگر توجه ویژه‌ای دارد و انتصاب آقای ربیعی که پیش از انقلاب و پس از انقلاب در کسوت کارگر در خدمت دین، نظام و انقلاب بوده‌اند، از افتخارات این نظام است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) افزود: حضرت‌عالی عمر خود را در جبهه صرف کرده‌اید و انتصاب شما از اقدامات خوب آقای رئیس‌جمهور بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: اسلام برای کار کارگران و ارزش آن اهمیت بسیاری قائل است، امام علی (ع) در دوران خانه نشینی خود به انجام خدمات برای محرومان جامعه پرداخت که این نشان از اهمیت کار در اسلام و کمک به محرومان دارد.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: گاهی در جریان‌های سیاسی اگر یک جریانی سرکار بیاید برخی از افراد جریان مقابل از خدمت‌ کردن به نظام کناره‌گیری می‌کنند در صورتی که خادمان نظام اسلامی باید از حضرت علی(ع) الگو برداری کنند زیرا ایشان در دورانی که حکومت ظاهری جامعه را در دست نداشتند فعالیت‌های خود را متوقف نکردند.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت‌ به نظام در هر دولتی نباید هدف اصلی را فراموش کنیم یادآور شد: شعار رهبر انقلاب اسلامی برای سال جاری بی‌سابقه و بسیار کاربردی است و به همین علت این انتخاب الزاماتی برای مردم و مسئولان به دنبال می‌آورد.

این مدرس برجسته حوزه علمیه نگاه به خواسته‌های خداوند تبارک و تعالی را راهکاری برای پیشبرد امور جامعه خواند و گفت: مسئولان دولتی توانمندی در استان قم حضور دارند و امیدواریم با نگاه‌های ملی بتوانیم این استان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با دکتر ربیعی: قشر ثروتمند نباید یارانه بگیرد

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حذف یارانه ثروتمندان شجاعت می‌خواهد و نباید قشر ثروتمند یارانه بگیرند، به نظر من ۵۰ درصد یارانه‌بگیران به این مبلغ ۴۵ هزار تومان نیاز ندارند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در اولین روز هفته کارگر  در دیدار با دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یارانه‌ها از ابتدا اشتباه بزرگی بود، شعارهای روزمره را ملاک قرار داده‌اند و آینده را به خطر انداختند اما چیزی که داده شد پس‌گرفتن آن سخت است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: دلیلی ندارد که 70 میلیون نفر از بودجه مملکت تغذیه شوند چراکه بیت‌المال متعلق به نیازمندان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تقدیر از اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حذف یارانه ها گفت: حذف یارانه ثروتمندان شجاعت می‌خواهد و نباید قشر ثروتمند یارانه بگیرد؛ به نظر من 50 درصد به این مبلغ 45 هزار تومان نیاز ندارند و نباید بگیرند چراکه گرفتن این مبلغ شبهه شرعی دارد. این کار مهم یعنی حذف یارانه ثروتمندان باید انجام شود و البته عوارضی دارد اما آیندگان به شما درود می‌فرستند.

 

آیت‌الله جوادی آملی درانتقاد از اجرای غلط طرح هدفمندی یارانه ها : با شیوه غلط طرح هدفمندی یارانه ها در گذشته نمی توان کشور را اداره کرد

آیت‌الله جوادی آملی گفت: ‌‌‌ همان موقعی که پخش یارانه‌ها را شروع کردند گفتم که کشور را با شیوه غلط طرح هدفمندی یارانه ها که در گذشته اجرا شد نمی توان کشور را اداره کرد . آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در موسسه علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، با بیان اینکه کرامت انسان در سایه بزگواری اوست، اظهار داشت: جامعه را نمی‌شود با مزدوری اداره کرد؛ کار یا واجب است یا مستحب؛ بسیارند افرادی که مزدورند و این با کرامت انسانی سازگار نیست؛ پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور را و همین جا است که ارزش کرامت انسانی و ارزش جایگاه کارگر مشخص می‌شود.

وی افزود: خیلی از ما انسان‌ها فکر می‌کنیم یا مرگ وجود ندارد، یا اینکه چاله‌ای است که هر انسانی در آن می‌افتد اما وجود مبارک سیدالشهدا (ع) در هجوم فراوان تیرهای دشمن و در بحبوحه جنگ فرمودند مرگ به عنوان آخر راه انسان و به عنوان چاله نیست بلکه به عنوان یک پل است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید با کرامت زندگی کنیم، تاکید کرد: باید جامعه را از ننگ مزدوری بیرون آورد و کاری کنیم که افراد برای خود کار کنند؛ ‌باز هم اشاره می‌کنم که پیامبر دست مزدور را نبوسید و هیچ سندی برای آن وجود ندارد اما پیامبر دست کارگر را بوسید.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با انتقاد از اجرای غلط طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت سابق و توزیع یارانه به جای هدفمند کردن آن، تصریح کرد: پر کردن شکم مردم هنر نیست بلکه حفظ کرامت جامعه هنر است.

وی افزود: در کشوری که جنوب تا شمال آن پر از منابع طبیعی خدادادی است نباید وضعمان به این صورت باشد؛ ما از نظر جمعیت فقط یک‌صدم جمعیت دنیا را در کشور خود داریم، در حالی که ده درصد از منابع طبیعی و خدادادی دنیا در کشور ما موجود است و اگر امروز هم در کشور مشکلی هم وجود دارد ناشی از ضعف ما است.

آیت‌الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: ‌‌‌ همان موقعی که پخش یارانه‌ها را شروع کردند گفتم که کشور را با شیوه غلط طرح هدفمندی یارانه ها که در گذشته اجرا شد نمی توان کشور را اداره کرد .این گرانی لبنیات و گوشتی که امروز مشاهده می‌کنیم، واقعا طاقت فرساست.

وی گفت: اگر می‌خواهید مردم ما دیندار باشند باید به مقوله اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و کرامت انسان‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: بسیاری از گرانی‌های امروز کشور محصول و نتیجه بد کاری و بد عمل کردن از جمله اختلاس‌هاست.

این استاد حوزه اضافه کرد: ما زمانی از نظر گندم به خودکفایی رسیدیم و واقعا هم اینطور بود و زمانی دیگر گفتند ۷ میلیون تن گندم از خارج وارد کردیم. وقتی علت آن را پرسیدیم، گفتند به دلیل اینکه تحریم بودیم و دام‌های ما در حال از بین رفتن بودند و از نظر علوفه دام هم تحریم بودیم، به همین دلیل به جای علوفه به آن‌ها گندم دادیم تا دام‌ها از بین نرود؛ تامین علف برای مصارف جامعه، فقط عُرضه می‌خواهد؛ علف که دیگر انرژی هسته‌ای نیست که تحریم باشد. متاسفانه در دوره‌ای علف ما را هم از برزیل وارد می‌کردند، اینهمه زمین و جوان جویای کار را می‌توان در این حوزه فعال کرد.

آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود افزود: باید جامعه را از مزدوری نجات دهیم و روحیه کار و تلاش را در آن تقویت کنیم چرا که معتقدیم جامعه با کرامت را ه خود را به درستی طی خواهد کرد.

وی با انتقاد مجدد از توزیع بی‌هدف یارانه‌ها در دولت سابق گفت: ما غیر از مسئله شکم چیزهای دیگر هم داریم و باید بدانیم که با کارهای کمیته امدادی و دادن یارانه نمی‌شود کشور را اداره کرد و به سعادت رساند بلکه باید روحیه کار و تلاش و تولید تقویت شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات کشور با اشتغال حل خواهد شد، گفت: اگر اشتغال کشور حل شود بسیاری از معضلات اجتماعی و ازدواج نکردن‌ها حل خواهد شد و باید بدانیم که آدم بیکار حیثیتی ندارد و کار به منزله حیثیت او است.

آیت الله جوادی آملی در پایان سخنان خود خطاب به وزیر کار گفت: شما که براساس آموزه‌های دینی فکر می‌کنید زیاد نگران عوارض اقدامات خود نباشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: