April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۳۸۴
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
0
پول‌نیوز- حادثه آتش سوزی روز گذشته «پتروشیمی پارس» تلفات جانی به همراه نداشت و در این با اتکا به بخت و اقبال بار دیگر خطر از بیخ گوش کارگران عسلویه گذشت. چندی پیش در تاریخ ۱۹ اردیبهشت نیز آتش‌سوزی گسترده در فاز ۱۵-۱۶ عسلویه بدون تلفات جانی مهار شده بود.

براساس اطلاعاتی که از سوی کارگران شاغل در منطقه ویژه عسلویه در اختیار ایلنا قرار گرفته است این حادثه حوالی ساعت ۱۲ روز گذشته آغاز و با اقدام به موقع تیم‌های امداد و نجات پس از نیم ساعت مهار شده است.

برپایه این اطلاعات گفته می‌شود محل آتش سوزی در یکی از فیلترهای هوا و یا توربین‌های پتروشیمی پارس بوده است اما در اطلاعیه روابط عمومی پتروشیمی پارس آمده است که «حادثه آتشسوزی از یکی توربینهای گازی شروع شده است.»

به گفته منابع ایلنا هرچند تا پیش از اتمام تحقیقات کار‌شناسی نمی‌توان در مورد چرایی این ماجرا اظهار نظر قطعی کرد اما احتمال دارد که دلیل این حادثه نشتی میعانات گازی یا مواد روغنی بوده باشد.

در مجتمع‌های پتروشیمی از توربین‌های گازی بیشتر به به منظور کمپرسور، مبدل انرژی حرارتی به برقی یا ایجاد گشتاور استفاده می‌شود.

در پتروشیمی پارس نزدیک به ۴۰۰ کارگر مشغول به کارند و طبق گفته کارگران شاغل در منطقه عسلویه در پی این حادثه تمامی کارگران شاغل در این مجتمع پتروشیمی محل کار خود را ترک و به منطقه‌ای امن منتقل شدند.

هرچند بنا بر اعلام روابط عمومی پتروشیمی پارس پس از مهار آتش‌سوزی امروز فعالیت این مجتمع به حالت عادی برگشته و در حال حاضر اقدامات لازم برای راه اندازی دوباره قسمت‌های حادثه دیده در دست انجام است، اما فعالان صنفی کارگری منطقه عسلویه با یادآوری اینکه محل استقرار پتروشیمی پارس در مجاورت تاسیسات فازهای ۴ و ۵ منطقه عسلویه قرار دارد تاکید دارند که حادثه روزگذشته می‌توانست به یک فاجعه انسانی مبدل شود.

حادثه آتش سوزی روز گذشته پتروشیمی پارس بعد از حادثه آتشسوزی انبار مواد عایق دست کم دومین حادثه آتش سوزی است که از ابتدای سال جاری در منطقه عسلویه گزارش شده است. پیرو حادثه قبلی نیز فعالان کارگری نسبت به احتمال وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده بودند.

در حادثه آتش سوزی انبار مواد عایق که در شب نوزدهم اردیبهشت‌ماه درفاز ۱۵ عسلویه اتفاق افتاد یکی از انبارهای مستقر در این منطقه دچار آتش‌سوزی شد که خوشبختانه بازهم با اقدام به موقع ماموران آتشنشانی از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری شد.
منبع: ایلنا
برچسب ها: کارگر ، عسلویه ، آتش سوزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: