April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۶۱۱
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
۱
بحرین از منظر میزان شهروندان میلیونر یا تراکم میلیونرهای ساکن، در جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از هر 1000 خانواده بحرینی 123 مورد ثروتی بالغ بر 1 میلیون دلار دارند.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری-  کشورهای حاشیه خلیج فارس به لطف برداشت بی پایان از منابع نفتی و جمعیت پایین همواره از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند. از این رو فراوانی منابع مالی موجب شده تا معمولا از سطح رفاه مناسبی برای زندگی برخوردار باشند. اخیرا گزارشی جالب در رابطه با میزان ثروتمندان این کشورها در رده بندی های جهانی منتشر شده که در ادامه بصورت مختصر بدان خواهیم پرداخت.

براساس اطلاعات ارائه شده در سال گذشته میلادی(2014)، بحرین از منظر میزان شهروندان میلیونر یا تراکم میلیونرهای ساکن، در جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از هر 1000 خانواده بحرینی 123 مورد ثروتی بالغ بر 1 میلیون دلار دارند.

خوب شاید برای آشنایی با شماره یک جهان از منظر تراکم میلیونرها کنجکاو باشید! در پاسخ باید گفت سوئیس با آمار 135 خانواده در هر 1000 خانواده ساکن رکورد جهانی را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

کشور دیگر حاضر در این لیست، قطر است. رده سوم با 116 میلیونر از هر 1000 خانواده برای کشور ثروتمندی چون قطر چندان هم عجیب نیست.  در ادامه لیست سنگاپور با 107، کویت 99 و هنگ کنگ با 94 خانواده میلیونر از هر 1000 خانواده قرار دارند.

براساس یافته های گروه مشاوره بوستون، در مقیاس منطقه ای نیز، آمریکا کماکان میزبان بیشترین تعداد میلیونرها(7 میلیون) در جهان است. پس از آن چین با 4 میلیون ثروتمند و ژاپن با 1 میلیون قرار دارند.

پیش بینی ها، آینده ای روشنی را برای امارات در راستای حضور در رده های بالای این لیست متصور شده اند.

گفتنی است این گزارش آماری توسط گروه مشاوره ای بوستون به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فعال در دنیای مدیریت منتشر شده است. این شرکت مشاور مدیریت آمریکایی دارای 81  نمایندگی در 45 کشور جهان است و برنامه ریزی های راهبردی و خدمات ماوره مدیریتی آن طرفداران زیادی در میان موسسات و نهادهای مالی مطرح جهان دارد.

سابقه تاسیس این شرکت به سال 1963 باز می گردد و در حال حاضر یکی از 3 شرکت بزرگ مشاوره در جهان است. دفتر مرکزی آن در شهر بوستون قرار دارد و مشتریانی چون مایکروسافت، گوگل، آی بی ام، امریکن ایرلاینز، دولت های آمریکا و کانادا، فورد و ... از خدمات آن استفاده می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:41 - 1394/04/02
چه خوب بود که ایران را نیز می گفتید، فکر می کنم 1 نفر در 100000خانوار چنین باشد!!1
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: