فرانسوی‌ها درصدد نوسازی فرودگاه‌های تهران و مشهد
کد خبر: ۱۴۷۸۶۹
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
۱
بخش‌های حمل ونقل و شهری موضوع اختصاصی مذاکرات آینده شرکت‌های مدف اینترناسیونال (برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه) در سپتامبر (شهریور) در تهران خواهد بود.
برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه شهریورماه به تهران می‌آیندپول‌نیوز- رسانه‌های فرانسوی با پرداختن به نتایج مذاکرات وزیر راه و شهرسازی در پاریس، اعلام کردند که برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری این کشور شهریورماه به تهران می‌آیند و شرکت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند.

بخش‌های حمل ونقل و شهری موضوع اختصاصی مذاکرات آینده شرکت‌های مدف اینترناسیونال (برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه) در سپتامبر (شهریور) در تهران خواهد بود.

این رسانه گزارش داد: مدیران بیش از 70 شرکت فرانسوی به ریاست ایوتیبول دو سیلگی معاون مدف (MEDEF) در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی در سالن بورژه تشکیل جلسه دادند و درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و مسکن تبادل نظر کردند.

وزارت راه و شهرسازی در ادامه گزارش خود به روزنامه لوموند پرداخته که نوشته است آخوندی در حوزه حمل ونقل هوایی بر خرید حدود 400 هواپیما با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد دلار و احداث 9 ترمینال فرودگاه ‌بین المللی تاکید کرده است.

بازار شبکه خطوط ریلی ایران 25 میلیارد دلار و در حوزه حمل و نقل جاده‌ای ظرفیت سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری را دارد.

این روزنامه معتبر فرانوسوی به نقل از وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: "مطمئنم که مسوولان اقتصادی بیش از مسوولان سیاسی فرانسه واقع‌گراترند" و "دیر یا زود، مناقشه هسته‌ای حل و فصل خواهد شد و فرانسه باید تصمیم بگیرد چه موضعی می خواهد اتخاذ کند.

رادیو فرانس اینتر فرانسه نیز در گزارشی از نتایج سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاریس و مذاکره با رئیس اجرایی شرکت ایرباس و رئیس شرکت ایر فرانس.ک ال ام و مدیران ارشد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه یادآور شد: برای شرکت‌های بزرگ غربی توافق را امضای شده تلقی می‌شود و با بازار مصرفی 80 میلیونی و ثروت نفت و گاز فراوان، ایران اشتهای آنها را تحریک می کند.

این رادیو دولتی فرانسه با اشاره به فصل تازه ایجاد شده با حضور وزیر راه و شهرسازی در پاریس اعلام کرد: شرکت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند و عباس آخوندی به پاریس آمد تا نبض بازار را بسنجد.

این رسانه بین المللی با اشاره به اینکه آیا موضع سخت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، می تواند بر مذاکرات جاری قراردادهای عظیم تاثیر‌ بگذارد؟ بیان کرد: اطرافیان فرانسوا اولاند، درباره آخرین دیدار وی از منطقه خلیج فارس گفته‌اند که "به محض انعقاد قرارداد توافق هسته‌ای، فرانسه جایگاه خود را در اقتصاد ایران بازخواهد یافت".

وزیر راه و شهرسازی در سخنرانی 26 خردادماه خود در آکادمی دیپلماتیک بین المللی فرانسه، با اعلام ظرفیت سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری در حوزه حمل و نقل ایران به فرانسوی‌ها هشدار داد چنانچه موضع خود را در قبال ایران تغییر ندهد با خطر از دست دادن این فرصت روبرو خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان نوشت: هیچ استراتژی در مورد ایران در فرانسه وجود ندارد و این مایه تاسف است و دیر یا زود مسئله هسته ای حل خواهد شد و فرانسه اکنون باید درباره موضع خود تصمیم گیری کند.

مجله لوپوئن و خبرگزاری فرانسه و پایگاه اطلاع رسانی فرانسه زبان 'زون بورس' در زمان سفر وزیر راه و شهرسازی به پاریس در خردادماه گذشته گزارش‌هایی را از سخنان وزیر راه و شهرسازی منتشر کردند.

عباس آخوندی بنابر دعوت مسوولان وزارت حمل و نقل فرانسه از نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس که از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) با حضور فعالان حوزه حمل و نقل هوایی برگزار ‌شد، بازدید و با مدیران ارشد شرکت کننده ملاقات و مذاکره کرد.

هدف ایران از شرکت در این نمایشگاه مذاکره و گفت‌وگو با عرضه‌کنندگان درجه یک ناوگان هوایی در جهان به منظور تشویق فروش هواپیما به ایران و همچنین دعوت به سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌ها به ویژه در بخش تجهیزات ناوبری بود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه به فرانسه علاوه بر مذاکره با وزیر مسکن و دبیر دولت دولت فرانسه در امور حمل ونقل با رئیس اجرایی شرکت ایرباس، با رئیس شرکت ایر فرانس.ک ال ام، رئیس فرودگاه پاریس و مدیران ارشد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دیدار و مذاکره کرد.

ملاقات با آگوستین دی رومانیت، رئیس فرودگاه‌های پاریس در نمایشگاه صنعت هوانوردی جهان و نشست با مدیران انجمن برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه (MEDEF) از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به فرانسه بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فرودگاه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
امیر
Iran, Islamic Republic of
16:09 - 1394/04/15
این فرانسه که توی مذاکرات هسته ای اینقده سنگ اندازی می کنه حق اومدن به ایران نداره این پژو های آشغالشم باید از ایران بره بیرون
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: