April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۰۷۶
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
0
کاهش تمایل مردم به خرید گوشت قرمز، افت قیمت تخم‌مرغ در پی محدود شدن صادرات و کاهش قیمت میوه از جمله مهم‌‌ترین تحولات بازار محصولات کشاورزی در هفته جاری بوده است.
کاهش تمایل مردم به خرید گوشت قرمز، افت قیمت تخم‌مرغ در پی محدود شدن صادرات و کاهش قیمت میوه از جمله مهم‌‌ترین تحولات بازار محصولات کشاورزی در هفته جاری بوده است.

قیمت مرغ در طول هفته جاری همچنان با نوسان همراه بوده و هم اکنون نسبت به روزهای ابتدایی هفته ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.  مهدی یوسف‌خانی رییس اتحادیه پرنده و ماهی در این زمینه به مهر اعلام کرد: قیمت این کالا با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روزهای ابتدایی هفته، در مراکز خرده فروشی ۵۹۰۰ تومان، در مراکز عمده فروشی ۵۴۰۰ تومان و در میدان بهمن ۵۳۰۰ تومان است.

وی، قیمت انواع ماهی را بدون هیچ‌گونه تغییر و بدین شرح عنوان کرد: هرکیلوگرم قزل‌آلا ۱۵ هزارتومان، شیرنیزه‌ای ۱۴ هزارتومان، تیلاپیا ۲۱ هزارتومان، آمور جنوب ۲۲ هزارتومان، آزاد دزفولی ۷ هزارتومان، حلوای سیاه ۲۱ هزارتومان و شیر جنوب ۳۵ هزار تومان.

درهمین حال، قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات نیز در طول هفته جاری با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی در بازار همراه بود. در همین راستا سید حسین مهاجران با اعلام مطلب فوق به مهر گفت: قیمت خیار، زردآلو، هلو، آلو و سیب گلاب در بازار کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه قیمت‌های جدید میوه و صیفی‌جات پس از اتمام تعطیلات اعلام خواهد شد.

از دیگر اتفاقات مهم رخ داده در روزهای اخیر کاهش تمایل مردم به خریدن گوشت قرمز بوده است. علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در همین زمینه با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت در یک هفته اخیر هیچ تغییری نداشته است، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مغازه دار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بازار گوشت دچار رکود خاصی شده است، افزود: شیوع بیماری تب کریمه در برخی نقاط کشور سبب شده است تا مردم از خریدن گوشت اجتناب کنند، ضمن اینکه اجرای طرح پیش‌سردکردن لاشه‌های گوشت نیز بر این موضوع تاثیرگذار بوده و رغبت مصرف کنندگان به خرید را کاهش داده است، چراکه مردم اعلام می‌کنند تمایلی به مصرف گوشت بیات شده ندارند.

ملکی اضافه کرد: در شرایط فعلی برخی از مراکز عرضه حاضر هستند گوشت را با قیمتی ارزان‌تر عرضه کنند تا مشتریان نسبت به خرید آن رغبت یابند.

در این میان، علی خندان روی جوان، رئیس اتحادیه گوشت گاوی هم گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوشت گوساله بدون تغییر و به صورت مخلوط برای مصرف کننده ۳۰ هزار تومان است.

براساس این گزارش قیمت تخم‌مرغ نیز در پی شیوع آنفلوانزا مرغی در برخی نقاط کشور و محدود شدن صادرات آن، افت زیادی داشته است.  در این رابطه سید فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور در گفتگو با مهر افزود: میانگین قیمت هرکیلوگرم از این کالا درب مرغ‌داری ۲۸۰۰ تومان و با توجه به اینکه قیمت تمام شده تولید آن ۴۱۰۰ تومان است، مرغ‌داران در هرکیلوگرم از تولید خود ۱۳۰۰ تومان زیان می‌کنند. همچنین در مغازه‌ها قیمت ۳ عدد تخم‌مرغ ۱۰۰۰ تومان است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: