April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۱۷۴
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
0
سرمایه گذاران بین المللی نسبت به تلاش‌های دولت چین برای دستگیری عوامل دستکاری در بازار بورس چین خوش بین هستند و امیدواری ها نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات با وام دهندگان بین المللی درباره بحران بدهی یونان، نیز تا حدودی تاثیر مثبتی بر بازارهای جهانی نفت خام داشت.
پول‌نیوز - قیمت های جهانی نفت خام در پایان معاملات الکترونیک دیروز (جمعه، ١٩ تیرماه) بازار آسیا پس از چند روز کاهش پیاپی، به دنبال رشد ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین، افزایش یافت.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، قیمت های جهانی نفت خام پس از پشت سر گذاشتن چند روز کاهش، امروز در پایان معاملات الکترونیک بازار آسیا در پی تلاشهای پکن برای حمایت از بازار بورس چین و رشد ارزش شاخص سهام در این بازار، با افزایش همراه شد.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت (دابلیو.تی.آی) آمریکا برای تحویل در ماه اوت با ٤٣ سنت افزایش، ٥٣ دلار و ٢١ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ٤٢ سنت افزایش، به ٥٩ دلار و سه سنت برای هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت خام برنت و آمریکا نیز در پایان معاملات الکترونیک دیروز (پنجشنبه، ١٨ تیرماه) بازار آسیا نیز افزایش یافته بودند.

برنارد آو تحلیلگر بازارهای جهانی در موسسه آی جی مارکتس مستقر در سنگاپور در این باره گفت: برخی نشانه ها حاکی از آن است که سرمایه گذاران بین المللی نسبت به تلاش‌های دولت چین برای دستگیری عوامل دستکاری در بازار بورس چین و افزایش ارزش شاخص سهام، خوش بین هستند.

پس از مشخص شدن جزئیات بسته جدید کمک مالی از سوی آتن برای رهایی از بحران بدهی و مشکلات اقتصادی، امیدواری ها نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات با وام دهندگان بین المللی درباره بحران بدهی یونان، نیز تا حدودی تاثیر مثبتی بر بازارهای جهانی نفت خام داشت.

معامله گران بازار نفت همچنین به دقت تحولات مذاکرات هسته ای تهران و کشورهای گروه ١+٥ را زیر نظر دارند.
برچسب ها: بورس چین ، نرخ نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: