کد خبر: ۱۴۸۲۲۴
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
0
علائم هشداردهنده که به کار افتادند، همه فرار کردند؛ این کارگر بختیاری با فریاد از همکاران می‌خواست دور شوند، اما خودش به سراغ شیر اصلی رفت و آن را خاموش کرد که ناگهان شیری که نشت کرده بود، منفجر شد و کارگر فداکار در آتش سوخت.
ماجرای کارگر فداکار پتروشیمی که با تقدیم جان خود، صد‌ها نفر را نجات دادپول‌نیوز- مرحوم شهرام محمدی کارگر شجاع 34 ساله پتروشیمی مارون ماهشهر 13 سال سابقه کار کارگری داشت و متولد شهر ایذه در استان خوزستان بود.

روایت شاهدان عینی از ماجرای آتش سوزی در پتروشیمی مارون شنیدنی است: «در پتروشیمی همیشه ممکن است چنین اتفاقاتی پیش بیاید. دستورالعمل ایمنی هم بستن شیرهای گاز و دور شدن از منطقه است.»

ساعت 3 و نیم بعد از ظهر سه‌شنبه 9 تیرماه، سیستم هشدار دهنده پتروشیمی از ایراد فنی یکی از لوله‌های گاز هگزان خبر داد.

کارگران پتروشیمی مارون می‌گویند: «گاهی واشرهای این لوله‌ها خراب می‌شوند این موضوع یک مساله آنی است و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد. اگر هم اتفاق به انفجار منجر شود، ممکن است لوله‌ها و مخازن دیگر هم منفجر شود. گازی که در هوا منتشر شده پس از انفجار حالتی را به وجود می‌آورد که انگار هوا آتش گرفته است.»

علائم هشدار دهنده که به کار افتادند همه فرار کردند. این غیور مرد بختیاری با فریاد از همکارانش می‌خواست که دور شوند، اما خودش به سراغ شیر اصلی رفت و آن را خاموش کرد که ناگهان شیری که نشت کرده بود، منفجر شد و آتش به دست و جانش افتاد و سوخت.

کارگران پتروشیمی ماهشهر می‌گویند که اگر این حادثه به انفجاری بزرگ منجر می‌شد، مشخص نبود چه تعداد آدم می‌سوختند و چند میلیون دلار خسارت مالی به این مجتمع ملی پتروشیمی وارد می‌شد. در زمان این حادثه 1400 تا 1500 نفر کارگر پتروشیمی مارون سر کار حاضر بودند.

از طرف دیگر علاوه بر فازهای دیگر پتروشیمی در همسایگی پتروشیمی مارون، شهر ماهشهر هم به این پتروشیمی چسبیده است. یعنی بهتر است گفته شود این پتروشیمی به شهر ماهشهر چسبیده است و این وضعیت جغرافیایی می‌توانست در صورت بروز حادثه‌ای بزرگ، مشکلاتی را هم برای شهروندان این شهر به وجود آورد. با این شرایط، عمل قهرمانانه شهرام محمدی به طور توامان موجب حفظ جان عده زیادی و حفظ منابع مالی و ثروت ملی کشور شده است.

روحش شاد.
منبع: فارس
برچسب ها: پتروشیمی ، کارگر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: