کد خبر: ۱۴۸۳۲۷
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
0
محمدعلی سهمانی ماموریت اصلی بانک توسعه تعاون را علاوه بر حمایت و تقویت بنیه مالی بخش تعاون، حمایت مالی از بنگاه های کوچک و متوسط عنوان کرد.
900 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اشتغالپول‌نیوز- مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال به بانک ابلاغ شده است، گفت: پرداخت این تسهیلات از طریق معرفی اداره کل استان ها صورت می گیرد که سقف آن 15 میلیون تومان است و برای واحد های پشتیبان به 100 میلیون تومان نیز می رسد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمدعلی سهمانی ماموریت اصلی بانک توسعه تعاون را علاوه بر حمایت و تقویت بنیه مالی بخش تعاون، حمایت مالی از بنگاه های کوچک و متوسط عنوان کرد.

وی گفت: از مجموع پنج بانک تخصصی دولتی در کشور، بانک توسعه تعاون تنها بانک تخصصی بخش تعاون است که رئیس مجمع آن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

سهمانی افزود: این بانک پیشتر در قالب صندوق تعاون کشور فعالیت می کرد و به همین دلیل شعب آن در سراسر کشور فعال است و در حال حاضر 80 شعبه فعال در کشور دارد.

وی با بیان آنکه نیمی از دارایی های بانک مربوط به تسهیلات اعطایی است، گفت: بخش عمده سبد تسهیلات بانک به فعالان بخش تعاونی اختصاص دارد و عمده مشتریان بانک بنگاه های خرد و متوسط هستند و اغلب تسهیلات اعطایی بانک نیز غیر کلان و خرد است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون، تصریح کرد: از سال 92 به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین به دلیل وجود تحریم ها، اولویت اول در اعطای تسهیلات، احیای واحدهای غیرفعال یا واحدهای تعطیل شده و یا حفظ اشتغال موجود با هدف بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه واحدهای اقتصادی و همچنین دعوت به کار نیروهای بیکار شده کشور است.

وی ادامه داد: اولویت بعدی اعطای تسهیلات به سرمایه های در گردش است و پس از آن برای اتمام طرح های نیمه تمام و اولویت آخر پرداخت تسهیلات به طرح های ایجادی و طرح های سرمایه ثابت است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: اولویت دولت نیز آن است که ظرفیت های موجود را به حداکثر برساند تا آنها بتوانند با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ردیف دیگر تسهیلات بانک مربوط به موارد تکلیفی قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است، افزود: هر ساله بانک مرکزی تکالیفی را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به این دو نهاد متوجه بانک ها می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: