April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۳۲۸
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
0
بلومبرگ: پالایشگاه‌های اروپایی در انتظار خرید نفت ایران با لغو تحریم‌ها هستند که در این‌ صورت می‌توانند نفت ارزان‌تری به نسبت نفت روسیه بخرند که این امر وضعیت اقتصادیشان را بهبود می‌بخشد.
پالایشگاه‌های اروپایی در انتظار نفت ارزان ایرانپول‌نیوز- پالایشگاه‌های اروپایی از اسپانیا گرفته تا یونان آماده هستند تا به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات، خرید نفت از ایران را ازسربگیرند.

پالایشگاه ساراس ایتالیا اعلام کرد، درصورتی‌که تحریم‌های ایران پایان یابد، این پالایشگاه از ایران نفت خام خریداری خواهد کرد. این درحالی است که پالایشگاه سپسا اسپانیا نیز تصریح کرد، قطعا این موضوع (واردات نفت از ایران) را درنظر خواهد گرفت. هلنیک پترولیوم یونان نیز اعلام کرد، بازگشت بشکه‌های نفت ایران به بازار برای پالایشگاه‌ها امر مثبتی خواهد بود.

لوکاس تریپلوپولوس سخنگوی موتور اویل هلاس گفت، «به محض اینکه نفت ایران در دسترس باشد، ما قطعا خرید از ایران را مجددا آغاز خواهیم کرد... موتور اویل همیشه طرفدار نفت ایران بوده است.»

بر اساس این گزارش، ایتالیا، اسپانیا و یونان پیش از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در سال 2012، خریداران عمده اروپایی نفت ایران بوده‌اند. این کشورها در سال 2011 روزانه 456 هزار بشکه نفت معادل 78 درصد کل صادرات نفت ایران به اروپا را از ایران خریداری کرده‌اند.

احساس الحق تحلیلگر ارشد موسسه کی‌بی سی در این‌باره گفت، بازگشت نفت ایران برای پالایشگاه‌هایی که نفت مورد نیاز خود را با نفت اورالز گران‌ روسیه جایگزین کرده‌اند، امر مثبتی خواهد بود. دسترسی به نفت ایران رقابت میان نفت‌های سنگین در اروپا را افزایش خواهد داد و فشار کاهشی بر قیمت نفت خواهد داشت.

وی افزود، «در صورت بازگشت نفت ایران، ایرانی‌ها این امکان را خواهند داشت تا نفت ارزان‌تری نسبت به نفت اورالز ارائه دهند... این امر وضعیت اقتصادی پالایشگاه‌ها در ناحیه مدیترانه را بهتر می‌کند.»

شرکت‌های رپسول اسپانیا و اینی ایتالیا از اظهارنظر در این‌باره خودداری کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: