April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز- قانون مالیات های مستقیم و قانون پولی و بانکی که به علت تضاد با شرع و قانون اساسی توسط شورای نگهبان برگشت داده شده بود در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اصلاح و با رای اکثریت اعضا تصویب شد.

ابراهیم نکو درباره دستور جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون اعاده شده بود مجددا مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت؛ماده 39 آن به نحوی اصلاح شد که دیگری منافاتی با شرع و قانون اساسی ندارد.

وی افزود:لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که شورای نگهبان ازآن ایراد گرفته و معتقد بود برخی از مواد آن با قانون اساسی مغایرت دارد در کمیسیون اقتصادی مطرح شد و در نهایت با رای بالا تصویب شد؛ لذا این قانون با نظر مثبت شورای نگهبان لازم الاجرا است.

لازم به ذکر است سال 93 بانک مرکزی جمهوری اسلامی طرح های زیربنایی تدوین کرد تا فعالیت بانک ها و موسسات پولی و مالی منظم و قابل نظارت باشد، اما در بعضی قوانین واژه هایی وجود دارد که جلوی کار بانک مرکزی را برای نظارت می گیرد؛ لذا ماده 39 تمام این شبهه ها را از بین می برد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: