کد خبر: ۱۴۸۳۵۸
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
0
پول‌نیوز- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست مشترک با کارشناسان و مسوولان سازمان بهداشت جهانی در تهران، راهبردهای نظام بیمه ای در سازمان بیمه سلامت ایران را تشریح کرد.

دکتر محمد جواد کبیر عصر یکشنبه، پزشک خانواده، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات را از مهم ترین راهبردهای نظام بیمه ای عنوان کرد و گفت: این برنامه دارای سه محور اصلی سلامت محوری ، دسترسی عادلانه به خدمات و حمایت مالی از بیمه شدگان می باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: این دستور العمل در راستای تعالی سازمان و در جهت ارائه خدمات یکپارچه در سراسر کشور به همه ادارات کل استان ها نیز ابلاغ شده است.

کبیر تصریح کرد: بیمه ها باید برای مدیریت منابع در حوزه سلامت هوشمندانه حرکت کنند و بر اساس شواهد و مستندات خرید راهبردی را به عنوان مهم ترین استراتژی در کارکردهای خود مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1384 برای نخستین بار در کشور برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با تجمیع منابع سازمان بیمه سلامت عملیاتی و اجرایی شد، افزود: در دهه گذشته هزینه های سلامت روندی صعودی داشت و پرداخت هزینه ها از جیب بیمه شدگان در بخش خصوصی تا بیش از 70 درصد و در بخش دولتی نیز تا 37 درصد رسید که این امر در دولت تدبیر و امید برای اصلاح مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی متذکر شد: بر همین اساس برقراری پوشش بیمه ای بیمه سلامت همگانی برای افراد فاقد پوشش در دستور کار قرار گرفت و بر اساس بررسی های صورت گرفته بیش از 90 درصد از 11 میلیون نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح را افراد نیازمند و محروم جامعه تشکیل می دادند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد: برای برخورداری از کارایی لازم در حوزه سلامت باید منابع موجود در این حوزه به درستی مدیریت شود و یکی از مهم ترین موارد اصلاح شرایط پرداخت بیمه در کشور است.

کبیر گفت: استمرار این طرح نیازمند افزایش سهم سلامت در تولید ناخالص ملی است که باید با ساز و کار بیمه ای مدیریت شود و پرداخت حق بیمه باید بر اساس دهک های درآمدی شهروندان اصلاح شده و شهروندان باید سهم بیشتری در پرداخت حق بیمه داشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: