April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۳۶۸
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
0
معاون خدمات مشترکین و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت : مشترکان اداری در زمان اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۱ تا ۳ بعدازظهر هزار و ۱۵۰مگا وات برق مصرف می کنند که ۲۸ درصد مصرف کل مشترکان تهران بزرگ را در برمی‌گیرد.
پول‌نیوز- عبدالامیر یاقوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: رسیدن پیک مصرف برق به حدود 50 هزار مگاوات بیانگر رشد سریع مصرف برق در کشور است که لازم است مشترکان بیش از گذشته مصرف برق را مدیریت کنند .

وی افزود: ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﻕ ، ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ بدون کاهش سطح رفاه ، مصرف برق کاهش یابد.

معاون خدمات مشترکین و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه 28 درصد مصرف برق پیک تهران در ادارات است، تصریح کرد: تغییر نگرش در رفتارهای مدیریت مصرف برق در بخش ساختمان های اداری کمک شایانی در کاهش مصرف برق و به دنبال آن تامین برق پایدار برای مشترکان به ویژه در فصل تابستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: مشترکان اداری به راحتی امکان کاهش 20 درصدی مصرف خود در اوج بار را دارند، این مشترکان در زمان اوج مصرف یعنی از ساعت 11 تا 3 بعدازظهر هزار و 150مگا وات برق مصرف می کنند که 28 درصد مصرف کل مشترکان تهران بزرگ را در برمیگیرد.

به گفته این مقام مسئول، سازمان ها و ادارات پایتخت می توانند با به کارگیری اقداماتی از جمله استفاده بیشتر از نور طبیعی در روز ،استفاده از دور کند فن کوئل ها، تنظیم دمای ترموستات چیلرها و کاهش برودت آن در ساعات 12 تا 15، خاموش کردن تجهیزات برقی در هنگام خروج از محل کار، خاموش کردن کلیه تجهیزات برقی غیر ضروری،خاموش کردن سیستم های سرمایشی پس از ساعات اداری و ساعات اوج مصرف برق از ساعت 15 به بعد و همچنین استفاده از مولد های اختصاصی در شرایط خاص ،نسبت به کاهش بار سرمایشی و روشنایی کمک شایانی داشته باشند .

قرار است در طرحی به نام "ساعت تهران" امروز (بیست و دوم تیرماه) به مدت 3 ساعت، مصرف برق در 2300 ساختمان اداری در سطح شهر تهران کاهش یابد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: پیک برق ، تهران ، ادارات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: