April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۵۸۰
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
0
بازار خرید و فروش مسکن بد نیست، این پاسخ بیشتر مشاوران املاک به پرسش درباره ارزیابی‌شان از بازار تابستانی مسکن است.
رضایت مشاوران از بازار تابستانی مسکن (+جدول)پول‌نیوز- مشاوران املاکی که دو سال است با کاهش خریدار روبه‌رو بوده‌اند هم اکنون از حجم اندک خریداران بازار مسکن استقبال کرده و راضی‌اند. اگر تابستان گذشته سهم گروهی از مشاوران املاک از بازار فروش، ماهی یک قرار داد بود، این روزها برخی از مشاوران املاک هفته‌ای دو تا 3 قرار داد تنظیم می‌کنند.

هرچند به گفته یکی از مشاوران املاک، بیشتر خرید و فروش مسکن مربوط به خانه‌های کوچک و زیرقیمت کلی 300 میلیون تومان انجام می‌شود و هنوز قفل خرید خانه‌های بالای 400 میلیون تومان باز نشده است.

به گفته این فعال بازار مسکن در غرب تهران قبل از جهش قیمت مسکن در سال‌های 90 و 91 قیمت آپارتمان‌هایی که در حال حاضر 500 تا 600 میلیون تومان است، به طور متوسط 150 تا 200 میلیون تومان بود و قشر متوسط جامعه توان مالی برای خرید این نوع آپارتمان‌ها را داشتند. اما در حال حاضر هنوز این قشر قدرت مالی گذشته را برای خرید مسکن پیدا نکرده‌اند بنابراین سهم اندکی در معاملات مسکن دارند.

یک فعال بازار مسکن در منطقه ستارخان گفت: بازار تابستانه مسکن درتیر ماه ساز و کار مشخصی نداشت. برخی از مالکان قیمت‌های بالایی برای املاک‌شان تعیین کرده و برخی هم قیمت خود را کاهش داده‌اند. به طور مثال آپارتمانی 90متری در محله تهران ویلا با عمر بنای 10 ساله به قیمت 290 میلیون تومان به فروش رفت ومشابه این آپارتمان در همین منطقه 380میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.



منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: