کد خبر: ۱۴۹۰۳۷
۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
۱
پول‌نیوز- یک کارشناس مسکن پیش‌بینی کرد با توافق هسته‌یی هجوم سرمایه های سرگردان به بخش مسکن افزایش یابد و شاهد رونق در این بخش شویم.

احمد تولا دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان در گفت‌وگویی اظهار کرد: پیش‌بینی می شود در سال 1395 با انباشت تقاضا و رونق در بازار مسکن مواجه شویم. هجوم سرمایه‌های سرگردان می‌تواند به زودی اتفاق بیفتد و باعث رونق بازار مسکن شود اما به اعتقاد من تقاضای واقعی، قبل از سال 1395 رخ نخواهد داد.

وی افزود: اگر با تجمع بیش از حد سرمایه در بخش مسکن مواجه شویم دچار مشکل خواهیم باشد اما سرمایه‌گذاری منطقی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان، اقدامات اقتصادی دولت تدبیر و امید را امیدوارکننده دانست و افزود: اقدامات مثبتی که طی دو سال اخیر در اقتصاد و سیاست انجام شده ان‌شاءالله کشور را به سمت رونق تولید می‌برد. با برداشته شدن تحریم‌ها بال تجارت تا حدودی سر و سامان می‌گیرد اما بال تولید هم‌چنان دچار بحران است که امیدواریم موانع تولید در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های مرتبط با مسکن برداشته شود.

وی هم‌چین گفت: با توافق هسته‌یی دولت باید برنامه‌ی جامعی را برای بخش مسکن در نظر بگیرد. یکی از اقدامات سر و سامان دادن به بافت های فرسوده است که در حال حاضر درگیر مشکلاتی است.

تولا ادامه داد: بخش بافت‌های فرسوده به حمایت‌های قانونی بیشتری نیاز دارد. بحث تملک‌ها و تخفیف عوارض شهرداری‌ها باید جدی گرفته شود که متاسفانه کمتر اتفاق می‌افتد. پیشنهاد ایجاد کمیسیون کارگروهی زیر نظر استانداری‌ها اقدام مثبتی است.

این کارشناس مسکن گفت: همان‌طور که با مسکن مهر برخورد شد از بافت فرسوده هم حمایت شود تا ضمن رونق شهرسازی، از زیرساخت‌های بافت‌های فرسوده استفاده بهتری به عمل آید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مسکن ، توافق هسته ای
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:57 - 1394/04/29
بزک نمیر بهار میاد بزک نمیر بهار میاد بزک نمیر بهارمیاد این کاری که اینها کردند 40 تا مغنی میخواد درستش کنه
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: