کد خبر: ۱۴۹۱۶۱
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
0
افزایش تجارت با ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها به نفع اقتصاد هند خواهد شد پالایشگا‌ه‌های هندی گاز ارزانتری از ایران وارد می‌کنند و تولید کود و پتروشیمی آنها توسعه می‌یابد همچنین با انجام پروژه‌ها مشترک میدان گازی فرزاد ب و بندر چابهار اقتصادشان رونق بیشتری خواهد گرفت.
پول‌نیوز- توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، به واسطه کاهش قیمت نفت و گاز در این کشور می‌تواند بر اقتصاد هند هم تاثیربسیار مثبتی داشته باشد.

این گزارش تصریح کرده است، کاهش قیمت نفت به کاهش قیمت ال‌ان‌جی، منجر شده و هزینه تمام شده صنایع تولید کود و پتروشیمی را در این کشور پایین می‌آورد.

ایران بعد از توافق هسته‌ای که با 6 قدرت جهانی بدست آورد میزان عرضه نفت خود را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد،

بر اساس این گزارش، پالایشگاه‌های هند از کاهش قیمت نفت خام وا رداتی از ایران که بسیار ارزانتر از مشابه وارداتی از آفریقا، آمرکای لاتین و ونزوئلا است، منتفع خواهند شد،‌زیرا ایران شرایط اعتباری بهتری یعنی 90 روزه نسبت به دیگران در نظر میگیرد، در حالی که کشورهای دیگر این مدت را 30 روز مطرح می‌کنند. این شرایط بهتر از سوی ایران باعث چرخش مالی مناسب برای پالایشگاه‌ها شده و به این دلیل آنها از این شرایط استقبال می‌کنند.

از سوی دیگر بعد از برداشته شدن تحریم‌ها حمل و نقل و مسائل بیمه‌ای با تخفیف بیشتری انجام می‌شود که قیمت تمام شده ورود نفت به پالایشگاه‌های هندی را کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در جولای سال 2012 سهم 13.3 درصدی واردات نفت هند از ایران به 5.81 درصد کاهش یافت.

هند با برداشته شدن تحریم‌ها عزم و اراده جدیدی برای اجرای پروژه‌های مشترک با ایران از جمله توسعه بندر چابهار و تو سعه میدان نفتی فرزاد ب خواهد داشت.

توسعه بندر چابهار به کاهش هزینه‌های حمل و نقلی در مقایسه با بندر عباس خواهد داشت.توسعه این بندر می‌تواند به راه‌اندازی کشتی‌های بزرگ کمک  کند با توسعه بندر چابهار فاصله صادراتی این کشور به غربیها 600 تا 700 کاهش می‌یابد

با برداشته شدن تحریم ها سرمایه‌گذاری در میدان گازی فرزاد ب جان تازه‌ای میگیرد که احتمالا این رقم 7 میلیارد دلار خواهد بود

به اضافه گفت‌وگو روی 4 میلیارد دلار خط لوله گاز ایران و هند می‌تواند دوباره آغاز شود،‌ که می‌تواند باعث رقابت‌پذیری ایران در بازارهای جهانی گاز و نیز کاهش قیمت تمام شده این محصول شود.

هند در نظر داردکه سالانه 5 تریلیون متر مکعب گاز از ایران را که در سال 2005 به امضاء رسید را خریداری کند

در مجموع اجرای این پروژ‌ها به کم هزینه بودن واردات هند که بیشتر متکی به نفت و گاز است منجر خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: