April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۱۹۵
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
۱
پول‌نیوز- اولین هیات بلند پایه اقتصادی و تجاری آلمان ، هفته ای پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 1+ 5 بامداد امروز سه شنبه وارد اصفهان شد .

ریاست این هیات 60 نفره را که متشکل از مسئولان، کارشناسان و مدیران صنایع و دست اندرکاران امور اقتصادی و تجاری کشور آلمان است ، زیگمار گابریل ، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور به عهده دارد .

استاندار اصفهان در مراسم استقبال از قائم مقام صدر اعظم آلمان و هیات همراه در فرودگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، هدف از این سفر یک روزه را دیدن جاذبه های تاریخی و گردشگری ، آشنایی هیات آلمانی با توانمندیهای و ظرفیتهای اقتصادی این استان و بررسی زمینه های همکاری متقابل وسرمایه گذاری مشترک ذکر کرد .

برگزاری نشست مشترک با استاندار اصفهان برای بررسی زمینه های همکاری بین این استان و کشور آلمان در شرایط جدید از دیگر برنامه های این هیات عنوان شده است .

پروفسور مجید سمیعی رییس انجمن جراحان مغز آلمان این هیئت را که اولین هیات اروپایی میهمان ، پس از تفاهم ایران و 1+5 است همراهی می کند .

این هیئت آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان ، برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت روزیکشنبه، ٢٨ تیرماه وارد تهران شد.

حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت با بیان این که سفراین هیئت، نخستین سفر یک هیئت بلند پایه اروپایی بعد از توافق ایران و ١+٥ به تهران است، گفت: آلمانی ها به عنوان بزرگترین شرکای تجاری ایران قبل از تحریم، از توانمندی بالای در زمینه های مختلف صنعتی برخوردار هستند.

وی با بیان این که در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک حضور دارند، افزود: توانمندی این شرکتها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی را محور مذاکرات با هیات آلمانی برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته با شرکت های آلمانی در این خصوص مذاکراتی داشتیم و آنها نیز برآن تاکید دارند اما تاکنون محدودیت های تحریم مانع عملیاتی شدن این موارد شده بود.

مهدی کرباسیان روز دوشنبه در حاشیه نشست هیات آلمانی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با ایرنا، افزود: یکی از موضوعات این نشست آن بود که ایران تنها تمایل به واردات ماشین آلات از آلمان ندارد بلکه بر همکاری های مشترک به صورت سرمایه گذاری و در نهایت بحث انتقال تکنولوژی تاکید دارد.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه توجه ویژه به معدن و صنایع معدنی از جمله اهداف دولت به شمار می آید، اظهار داشت: آلمان یک رابطه بسیار خوبی تا چندین سال پیش نه تنها در حوزه تجارت و واردات و صادرات بلکه در حوزه تکنولوژی با ایران داشته اما متاسفانه به دلیل اعمال تحریم ها و محدودیت های بین المللی علیه ایران، این رابطه بسیار کاهش پیدا کرد.

کرباسیان با تاکید بر اینکه هیات آلمانی بالاترین هیات رسمی پس از اعلام بیانیه جامع اقدام مشترک است که به ایران سفر کرده، اظهار داشت: در کنار جلسات رسمی که با هیات آلمانی صورت گرفته، ملاقات های جنبی نیز بین شرکت های معتبر آلمانی با همتایان ایرانی برگزار شد و این نشست ها ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با همتای اتریشی خود در این کشور خبر داد و گفت: این نشست در راستای توسعه همکاری و مذاکره با کشورهای اروپایی برگزار می شود ضمن آنکه در چند روز گذشته نیز تعداد تماس ها از سوی برخی شرکت های معتبر کانادایی و استرالیایی برای همکاری با ایران افزایش یافته است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آلمان ، اصفهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ايراني
Iran, Islamic Republic of
10:27 - 1394/04/30
خدايا هميشه از اين خبرهاي خوش توي سايت باشه...دست كليه دولتمردان دولت تدبير و اميد درد نكنه
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: