April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۳۱۴
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
0
مونسان افزود: از سال گذشته بر روی این موضوع و چگونگی ورود این نوع کالاها به کیش متمرکز شدیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت بکار بستیم.
طراحی و تولید لوگو برای تایید اصالت کالا ازنیمه دوم سال درکیشپول‌نیوز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از طراحی و تولید انواع لوگو (طلایی ، نقره ای و آبی) برای نصب روی کالاها و تایید اصالت آنها از نیمه دوم سال در کیش خبر داد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، علی اصغر مونسان در گفت و گویی در مورد استاندارد سازی کالاها و نصب لوگو و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: همانطور که از نام مناطق آزاد برمی آید تجار باید بتوانند آزادانه فعالیت کنند، اما این فعالیت بدان معنا نیست که ما اجازه ورود و عرضه کالاهای بی کیفیت به منطقه و عرضه آن به گردشگران و شهروندان را بدهیم.

وی افزود: از سال گذشته بر روی این موضوع و چگونگی ورود این نوع کالاها به کیش متمرکز شدیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت بکار بستیم.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: پس از بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم برخی کالاهای چینی از داخل کشور به کیش وارد می شوند و این یعنی کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده است و کسانی که به مناطق آزاد انتقاد دارند بدانند خودمان در معرض ورود کالاهای قاچاق از داخل کشور به کیش هستیم.

وی افزود: اینکه این کالاها چگونه وارد کشور می شوند نمی دانم، اما ورود و عرضه اجناس چینی بی کیفیت در بازارهای کیش به صورت جدی گرفته شد ، همچنین در حوزه مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی کیفیت این کالاها بر اساس توافق نامه ای که با سازمان ملی استاندار به امضا رسید به شدت افزایش یافت و از عرضه انواع بی کیفیت آن جلوگیری به عمل آمد.

مونسان با اعلام اینکه طراحی و تولید لوگوهای طلایی ، نقره ایی و آبی در دستور کار است به ایرنا گفت: لوگوهای طلایی اصالت کالا را تایید می کنند و فروشنده کالای دارای این نوع لوگو نماینده اصلی و رسمی عرضه آن برند خواهد بود.

وی گفت: کالاهای دارای لوگونقره ای، آن دسته کالاهایی خواهند بود که اصالت آن تایید شده اما توسط نماینده رسمی عرضه نمی شود و لوگو آبی نیز به آن دسته از کالاهایی تعلق می گیرد که برندی در پشت آن نیست اما به لحاظ کیفیت مورد تایید آزمایش ها و استاندارهای ما خواهد بود.

وی تصریح کرد : نصب این لوگو ها موجب می شود تا شاهد حضور کالاهای بی کیفیت در بازار نباشیم، ارائه کالاهای با کیفیت رشد بازار را در پی خواهد داشت و به طور یقین سایر فروشندگان نیز تلاش خود را برای عرضه کالاهای با کیفیت بکار می بندند.

مونسان در مورد اجرای این طرح اظهار داشت : مراحل نهایی کار انجام شده و تا ماه آینده بدنبال برطرف کردن اشکالات و نقص های نرم افزاری احتمالی موجود هستیم و به احتمال زیاد طرح در نیمه دوم سال اجرایی می شود.

چندی پیش معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش نیز از نصب نشان استاندارد کیفیت کالاها در سال 94 خبر داده بود.

علی جیرفتی اولویت نخست نصب این استاندارها را ابتدا کالاهای بهداشتی، آرایشی، خوراکی و مکمل های غذایی و پس از آن پوشاک، منسوجات، کیف و کفش و دیگر کالاها در مراحل بعدی عنوان کرده بود.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش همچنین درباره اعتبار این لوگو نیز گفته بود گفت: اعتبار این لوگو در گام اول داخلی است، اما درصدد هستیم استاندارهای تدوین شده را به تایید مراجع بین المللی برسانیم و نشان کیفیت کیش را به عنوان نشانی جهانی ثبت کنیم.

پیش از این رسول کشت پور مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این باره گفته بود: این لوگو باید شامل آخرین استانداردهای کیفیت کالا باشد تا سایر کشورها هم روی آن حساب ویژه ای باز کنند و فقط اختصاص به جزیره کیش داشته باشد.

اواخر آذرماه سال 93 تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد قشم و کیش با سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد که تایید صلاحیت آزمایشگاه ها، شرکت های بازرسی و مراکز آموزشی، کنترل کیفیت فرآورده های تولیدی و خدماتی، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی، صدور پروانه و گواهینامه های لازم براساس قوانین و مقررات از موضوعات این تفاهمنامه بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: