کد خبر: ۱۴۹۴۰۶
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
0
هیاتی متشکل از نمایندگان و مدیران ارشد ۱۴ شرکت بزرگ برق، انرژی و پتروشیمی هند به منظور شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنایع انرژی ایران پس از لغو تحریم ها وارد تهران شده است.
نماینده بزرگترین نیروگاه‌ساز جهان به ایران آمدپول‌نیوز- پس از ورود هیات بلند پایه به سرپرستی قائم مقام صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به تهران، هیاتی متشکل از نمایندگان و مدیران ارشد ۱۴ شرکت بزرگ برق، انرژی و پتروشیمی هند هم به ایران آمده‌اند.

در این هیات تجاری و انرژی هندی‌ها، مدیران، روسای هیات مدیره نمایندگان ارشد ۱۳ شرکت بزرگ نفت، پتروشیمی، برق و انرژی هند حضور دارند و قصد دارند در تهران در گفتگو با نمایندگان بخش خصوصی و دولتی کشور با فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنایع برق، انرژی و پتروشیمی ایران آشنا شوند.

مجید جاودانی سرپرست ایرانی این هیات هندی با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی خواستار مشارکت در طرح‌های بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی، برق و انرژی کشور را دارند، گفت: بر این اساس اولین هیات تجاری و اقتصادی هند با محوریت صنایع نفت، پتروشیمی، برق و انرژی وارد تهران شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این هیات تجاری نماینده ارشد یکی از بزرگترین شرکت سازنده مزارع برق بادی، توربین و نیروگاه های تولید برق تجدید پذیر حضور دارد، تصریح کرد: ایران از ظرفیت و پتانسیل‌های قابل توجهی به منظور تولید برق از انرژی باد و خورشید در اختیار دارد و این شرکت هندی هم به منظور مشارکت و ساخت نیروگاه‌های برق بادی در ایران اعلام آمادگی کرده است.

جاودانی با تاکید بر اینکه شرکت سوزلان هند یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده نیروگاه‌های بادی در هند و اکثر کشورهای جهان است، بیان کرد: این شرکت هندی از تکنولوژی و دانش فنی روز جهان به منظور طراحی، ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق بادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در هیات ۱۴ نفره مدیران و نمایندگان شرکت‌های هندی، چند شرکت هم برای مشارکت در طرح‌های صنایع پتروشیمی ایران اظهار تمایل کرده‌اند، اظهارداشت: تا زمان باقیمانده لغو کامل تحریم‌ها این هیات تجاری قصد دارد که فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع برق، انرژی و پتروشیمی ایران را به طور کامل بررسی کند.

جاودانی با اشاره به آغاز مذاکرات با سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی کشور برای آغاز مشارکت‌های جدید در حوزه صنایع برق و انرژی بین ایران و هند پس از لغو تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: قطعا ایران یک بازار بزرگ انرژی برای سرمایه گذاران هند پس از لغو تحریم‌ها به شمار می‌رود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: