کد خبر: ۱۴۹۴۵۹
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
0
شاید در نگاه اول، این عکس فقط یک منظره زیبا از جنگل به نظر برسد؛ اما در واقع ساختمانی ۲۲ متری است که به وسیله آیینه استتار شده است!
پول‌نیوز- نمای بیرونی این ساختمان چوبی مرتفع با آیینه پوشیده شده است. به همین خاطر نور را بازتاب می‌دهد و درنتیجه باعث می‌شود نامرئی به نظر برسد.

 این ساختمان نامرئی جالب در جنگل‌های نزدیک به دریاچه تاهو در کالیفرنیا واقع شده است.

نمای آیینه‌ای شکل این سازه موجب خطای دید افراد می‌شود تا حدی که آن‌ها خیال می‌کنند اصلا خانه‌ای وجود ندارد. کار ساخت این کلبه که پروژه یکی از دانشگاه‌های کالیفرنیا است، در ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی) به پایان رسید.

سخنگوی این پروژه می‌گوید: «در اطراف این خانه ۱۳-۱۲ درخت وجود دارد که تقریبا هم قدوقواره هم هستند. به خاطر شباهت این درختان با هم و محل قرار گرفتنشان و همچنین بازتاب تصاویر آن‌ها توسط آیینه‌های سطح خانه، مردم قادر به تشخیص آن از جنگل نیستند.»

درواقع این پروژه باعث می‌شود که افراد فضای بین این درخت‌ها را مه آلود ببینند و دچار خطای دید شوند؛ تا جایی که در و پنجره چوبی این ساختمان را معلق در هوا ببینند!

این ساختمان که به عنوان انبار مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ۱۰هزار دلاری برای سازندگانش خرج بر داشته است.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: