کد خبر: ۱۴۹۴۷۳
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
0
پول‌نیوز- فیلم علمی تخیلی «دنیای ژوراسیک» با عبور از اکشن «سریع و خشن 7»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در گیشه جهانی سال 2015 را از آن خود کرد.

فیلم هیجانی «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی «کالین ترورو» تاکنون موفق به ثبت فروش 1.513 میلیارد دلار در گیشه جهانی شده است و توانست عنوان موفق‌ترین فیلم سینمای جهان در سال 2015 که تا پیش از این با 1.512 میلیارد دلار در اختیار فیلم «سریع و خشن 7» بود را به نام خود ثبت کند.

تاکنون و پس از «دنیای ژوراسیک» و «سریع و خشن 7»، فیلم «انتقام جویان: عصر اولترون» با 1.39 میلیارد دلار در مکان سوم پرفروش‌ترین های سینمای جهان در سال 2015 قرار دارد.

«دنیای ژوراسیک» بهترین آمار فروش را از سال 2012 که فیلم «انتقام‌جویان» به فروش بیش از 1.515 میلیارد دلار در گیشه جهانی رسید را بدست آورده است و به احتمال فراوان با توجه به استقبال همچنان خوب از این فیلم در آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان، از رکورد این فیلم نیز پیشی بگیرد که در این صورت «دنیای ژوراسیک» به مکان سوم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما صعود خواهد کرد.

این فیلم علمی تخیلی تاکنون بیش از 611 میلیون دلار در سینماهای امریکای شمالی فروخته است و 60 درصد از فروش خود را نیز در گیشه بین‌الملل رقم زده است که در این میان سینماهای چین با 228 میلیون دلار بهترین بازار خارجی این فیلم بوده و پس از آن سینماهای انگلستان با 88 میلیون دلار در مکان بعدی قرار دارند که این امر حاکی از اهمیت فروش خارجی برای محصولات هالیوودی است.

دو فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولترون» و «سریع و خشن 7» نیز به ترتیب 67 و 76 درصد از کل فروش خود را از محل گیشه بین‌الملل کسب کرده‌اند.

فروش فوق‌العاده «دنیای ژوراسیک» همچنین موجب شد که کمپانی یونیورسال به رکورد جدیدی دست یابد و زودتر از هر کمپانی دیگری در تاریخ به فروش سالانه پنج میلیارد دلاری در گیشه جهانی برسد که البته در این میان فیلم‌های «سریع و خشن 7»، «پنجاه طیف خاکستری» و «صدا شش دانگ 2» و همچنین انیمیشن جدید «مینیون‌ها» نیز نقش قابل ملاحظه‌ای در ثبت این رکورد برای کمپانی یونیورسال داشته‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: