کد خبر: ۱۵۲۹۰۵
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
0
دولت ژاپن تلاش می کنند تا میزان تولید انرژی های تجدید پذیر را تا سال 2030 میلادی افزایش دهد.
پول‌نیوز - دولت ژاپن تلاش می کنند تا میزان تولید انرژی های تجدید پذیر را تا سال 2030 میلادی افزایش دهد.

نگرانی از آسیب ها و مشکلات انرژی هسته ای موجب شده تا دولتمردان ژاپنی به فکر افزایش استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی باشند.

در همین راستا، یک هیات از حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن با انتشار گزارشی از دولت این کشور خواست تا ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی را به بالاترین حد خود برساند.

این هیات اعلام کرد اینها از جمله منابع مهم تولید انرژی در داخل کشور هستند.

اعضای این گروه از دولت خواستند تا با حمایت از شرکت های تولید برق، زمینه افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر را برای آنها فراهم کرده تا از هزینه های استفاده از سوخت های فسیلی، کاسته شود.

دولت ژاپن در طرحی که اخیرا تصویب کرد، متعهد شد تا سال 2030 میلادی، انرژی هسته ای 20 تا 22 درصد و انرژی های تجدید پذیر 22 تا 24 درصد از مجموع منابع تامین انرژی کشور را شامل شود.

با این وجود، «ماساهیکو شیبایاما» رییس این هیات گفت: میزان تعیین شده برای هر گروه از انرژی قابل تغییر است چرا که با وضعیت موجود هیچ تضمینی وجود ندارد که فعالیت نیروگاه های اتمی ژاپن طبق برنامه ریزی دولت از سر گرفته شود.

وی افزود: دولت باید در طرح های سه ساله خود، میزان استفاده از انرژی های تجدید پذیر را حد الامکان افزایش دهد.

پایگاه خبری «جی جی» گزارش داد این هیات همچنین از دولت خواسته تا تسهیلات انتقال برق در این کشور را بیش از پیش بهبود بخشد.

طرح دولتمردان ژاپنی برای افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر در حالی مطرح می شود که چندی پیش نخستین راکتور اتمی ژاپن چهار سال پس از وقوع فاجعه هسته ای فوکوشیما، فعالیت خود را آغاز کرد.

راه اندازی مجدد راکتور شماره یک سندای در حالی صورت می گیرد که مقامات ژاپنی هنوز از بابت برخی مسائل ایمنی از جمله فوران احتمالی آتشفشان در نزدیکی آن، نگران هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: