کد خبر: ۱۵۲۹۲۱
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
0
پول‌نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان آنکه حذف غیرنیازمندان از لیست دریافت یارانه نقدی ادامه می یابد، گفت: نظرسنجی ها نشان داده اگر منابع آزاد شده به سمت ارتقا زندگی تهیدستان پیش برود، مردم از آن استقبال می کنند.

علی ربیعی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم جشنواره چهره های ماندگار پزشکی که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: شاخص هایی برای تعیین اینکه چه افرادی می توانند از یارانه نقدی بهره مند شوند، مشخص شده و هم اکنون در حال حذف تدریجی افراد غیرنیازمند هستیم.

وی توضیح داد: حذف افراد غیرنیازمند خیلی بطئی صورت می گیرد زیرا باید اطلاعات اقتصادی خانوار مشخص شود و این روند کند به این دلیل است که می خواهیم خطا را در شناسایی ذینفعان به حداقل کاهش دهیم.

وی گفت: افرادی که حذف می شوند وقتی برای اعتراض به پایگاه های اطلاعاتی مراجعه می کنند و اطلاعات را به آنها نشان می دهیم می پذیرند و دیگر در این زمینه اعتراضی نمی کنند.

ربیعی گفت: پیشاپیش از مردم به دلیل اینکه ممکن است خطایی در شناسایی افراد رخ دهد، پوزش خواسته ام.

به گفته وزیر کار، بخش هایی از مردم نیازمند حمایت های اجتماعی هستند و این حمایت نیاز به پایداری منابع دارد. بخشی از منابع هدفمندی که آزاد شود مسکن اجتماعی را با وزارت مسکن و شهرسازی به جلو خواهیم برد و تلاش می کنیم وضعیت زندگی اقشاری از جامعه که فرصت های نابرابر دارند را ارتقا دهیم.

وظیفه در حوزه اشتغال

ربیعی اظهار داشت: در حوزه اشتغال نیز مسئولیت داریم. هم اکنون اشتغال زنان سرپرست خانوار و معلولان را به جد پیگیری می کنیم که خوشبختانه آمارهای مناسبی هم در این زمینه داشته ایم.
وی با اشاره به ایجاد صندوق توسعه اشتغال، گفت: بخشی از منابع صندوق توسط خیرین تامین می شود. همچنین صندوق توسعه کارآفرینی امید در زمینه ایجاد اشتغال همکاری مناسبی با مسئولان حوزه کار دارد و در آخرین نشست شورای عالی اشتغال، نوع کمک صندوق توسعه ملی به گروههای حمایتی آیین نامه ای را تصویب کرده ایم.

حمایت از معلولان

وی در خصوص مسکن معلولان، گفت: مسکن حمایتی از معلولان هر ماه در تعدادی از استان های کشور تحویل داده می شود.

ربیعی ادامه داد: همچنین ساخت مسکن برای خانواده هایی که دارای دو فرزند معلول هستند تا پایان سال 95 انجام و به آنها واگذار می شود. ساخت 20 هزار مسکن برای خانواده بهزیستی را در دستور کار داریم که هرچند ماه تعدادی از آنها واگذار خواهد شد.

وی در خصوص لایحه حمایت از معلولان، گفت: این لایحه برای اینکه بار مالی آن دیده شود به امضای محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم رسیده و به شکل لایحه به مجلس ارسال شده است.

وی تاکید کرد: لایحه یادشده گشایش زیادی در زندگی معلولان خواهد داشت.

حوزه درمان

ربیعی یادآور شد: امسال سال مهمی برای سازمان های بیمه گر بوده است. یکی از اقدامات مهم انتشار کتاب ارزش نسبی خدمات بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته تا جایی که منابع اجازه می داد مراکز ملکی خود را افزایش دادیم و بیمارستان های زیادی راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال دولت با کسری منابع مواجه شده و منابع مالی سلامت وابسته به بودجه دولت است. به همین علت در پرداخت ها دچار عقب ماندگی هستیم البته این تاخیر با تاخیر این بخش در دولتهای نهم و دهم قابل مقایسه نیست زیرا در آن دوره شاید تاخیر 14ماهه هم مشاهده می شد اما هم اکنون معوقات پزشکان را تا اردیبهشت ماه پرداخت کرده ایم و برای داروخانه ها را هم بزودی انجام می دهیم و در بخش بیمارستان به دنبال تامین منابع مالی هستیم.

ربیعی گفت: از حذف افراد پردرآمد در هدفمندی یارنه ها بخشی از منابع آزاد می شود. هم اکنون 12میلیون بیمه شده داریم که حدود 6میلیون نفر آن مشمول طرح هدفمندی هستند.

وزیر کار با اشاره به اینکه بیمه ها هر روز بهتر از دیروز می شوند، گفت: اصلاح ساختارها را در دستور کار داریم. در بحث یکسان سازی بیمه ای تلاش کرده ایم بتوانیم کنترل روی منابع داشته باشیم.

به گفته وی، در صورت اصلاح ساختارها می توانیم هزینه ها را کنترل کنیم و همزمان منابع را پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی بین دولتی تمام نشدنی است، گفت: دولت اصلاح ساختارهای سلامت را در اولویت قرار داده است و هر روز هوشمندتر و هدفمند تر طرح یکسان سازی بیمه ها را دنبال می کند.

وی تعداد بیمه شدگان در سال 93 را 10 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: به علت نبود اطلاعات تصور می کردیم 5 میلیون نفر بیمه نشده هستند و 550 میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته بودیم اما در حین کار متوجه شدیم که این تعداد 10 میلیون نفر هستند که تعداد بیمه شدگان تا این رقم افزایش یافت.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه ها رفتار مسئولانه داشتند و هم کارآمدی بیشتری نشان دادند.

وی همچنین در خصوص دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی، افزود: دفترچه های بیمه را حذف و به شکل الکترونیکی تبدیل خواهیم کرد که به شکل پایلوت در برخی از استانها انجام می شود و بین سازمانهای بیمه گر، کار مشترک الکترونیکی شدن دفترچه ها امسال رونمایی می شود.

وی تاکید کرد: موضوع تجمیع منابع سازمان های بیمه ای را هم پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: هم افزایی میان بخش های مختلف دولت تمام نشدنی است و هر روز هوشمندتر و هدف دارتر مسائل درمان کشور را بهبود می بخشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: