April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۷۶۳
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
۲
اینجا جایی است که عاشقان تیونینگ جادوگری های خود را به نمایش می گذارند و در هر سالن صدای غرش موتورهای چند صد و چند هزار اسب بخاری حاضران را به اوج هیجان می رساند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی -به اعتقاد گروه زیادی از ماشین بازها، نمایشگاه خودروی سما جذاب ترین رویداد خودرویی جهان است. اینجا نمایشگاهی برگزار می شود که با هر رویداد خودرویی دیگر متفاوت است. صحبت از شکستن قوانین، استانداردها و اسب بخار بیشتر است. اینجا جایی است که عاشقان تیونینگ جادوگری های خود را به نمایش می گذارند و در هر سالن صدای غرش موتورهای چند صد و چند هزار اسب بخاری حاضران را به اوج هیجان می رساند.

این گردهمایی هرساله در لاس وگاس (آمریکا) برگزار می شود و علاوه بر گاراژهای تیونینگ شاهد حضور بسیار جدی واحدهای تیونینگ رسمی کمپانی های بزرگ خودروسازی جهان نیز هستیم که به نوعی بیانگر کلاس بالای یک رویداد خودرویی در این سطح خواهد بود.

به مناسب برگزاری نمایشگاه سما در سال 2015، سری به محصولات ارائه شده توسط کیا از مطرح ترین خودروسازان کره ای خواهیم زد که طی سال های اخیر حضور موفقی در نمایشگاه مذکور داشته است. خوب در ابتدا با خودرویی که برای ما چندان غریبه نیست و شاهد حضور آن در خیابان های کشورمان هستیم شروع می کنیم.

کیا اپتیما A1A

یک مدل مفهومی بر اساس پلتفرم کیا اپتیما 2016 است که شاهد تغییراتی در ظاهر خودرو هستیم .تبدیل سدان به یک کانورتیبل اصل ماجرا را تشکیل داده؛ چرخ ها در اندازه 20 اینچی انتخاب شده اند تا ظاهری اسپرت تر به خودرو بدهند. در قسمت موتور تغییر خاصی وجود نداشته و همان قلب تپنده 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده شده است. خروجی این مجموعه برابر با 245 اسب بخار اعلام شده است.

کیا فورته آفرود

شما با مدلی از فورته سرو کار دارید که سیستم شاسی آن کاملا متحول شده است و نتیجه کار خودرویی با ظاهر ماجراجویانه است که برای آفرود مناسب به نظر می رسد.

کیا سورنتو تریل ادیشن

دیگر بلندقامت کره ای نمایشگاه سما یک سورنتو با نام تریل ادیشن است که ظاهری بسیار جذاب دارد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از محصولات جذاب کره ای که توسط تیونرهای مشهور در دوره های قبلی نمایشگاه سما ارائه شده اند:

هیوندای جنسیس با موتور 1000 اسب بخاری
 
هیوندای جنسیس با موتور 400 اسب بخاری
کیا کی 900 با موتور 650 اسب بخاری
هیوندای جنسیس با موتور 1000 اسب بخاری
هیوندای سوناتا با موتور 708 اسب بخاری
هیوندای جنسیس سدان با موتور 550 اسب بخاری

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
07:13 - 1394/08/19
یک مهندس مکانیک ایرانی نمی تواند یک طراح موتور ساده درست کند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
16:24 - 1394/08/19
می گن 14 تا 15 ساله که واردبازار خودروشده ببین چه می کنه اونوقت ماباسابقه حداقل 40ساله در صنعت خودرو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: