کد خبر: ۱۶۹۳۷۳
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
0
پول‌نیوز- یک روان‌شناس گفت: خانواده‌های سالم ویژگی‌هایی دارند که در همه آن‌ها مشترک است و هیچ‌کس نمی‌تواند به محدوده این ویژگی‌ها دست‌درازی کند.

«هانیه رضایی» در گفت‌وگویی اظهار کرد: در خانواده‌های سالم، زن و مرد برای دیدن و رسیدن به یکدیگر لحظه‌شماری می‌کنند و به‌عبارتی، ساعاتی که پس از یک روز شلوغ کاری به خانه برمی‌گردند ساعت اوج روز است. در صورتی که در خانواده‌های با سطح سلامت پائین، زن و شوهر سفر و میهمانی رفتن به‌صورت انفرادی و جدا از یکدیگر را ترجیح داده و بیشتر اوقاتشان را مجردی صرف می‌کنند.

این روانشناس ادامه داد: هم‌چنین، در خانواده‌های سالم، هرگاه زن و مرد کنار یکدیگر قرار می‌گیرند میان آن‌ها گفت‌وگوی گرمی برقرار می‌شود و علاوه‌بر بیان اتفاقات روزمره، نظر یکدیگر را در خصوص برنامه‌های روز آینده جویا می‌شوند. در صورتی که متأسفانه در برخی خانواده‌ها بیشتر لحظه‌ها به قهر می‌گذرد و پرسش و پاسخ میان زوجین نیز بسیار کوتاه است. در واقع در خانواده‌هایی با این سطح سلامت، مرد بیشتر وقت خود را با روزنامه و تلفن همراه و زن نیز بیشتر اوقات خود را پای تلفن و با دوستانش می‌گذراند.

وی تصریح کرد: در خانواده‌های خوشبخت، همسران به سلیقه‌های هم در خوراک، پوشاک و نحوه معاشرت آشنا بوده و به آن عمل می‌کنند. در حالی که در خانواده‌های ناسالم، همسران نسبت به سلیقه طرف مقابل بی‌خبر و بی‌تفاوت بوده و تنها به خواسته‌های شخصی خود می‌اندیشند. علاوه‌بر این، خانواده‌های خوشبخت در ارتباطات گفتاری و غیرگفتاری خود با ادب و احترام برخورد کرده و از صمیمیت خاصی برخوردارند، در حالی که در خانواده‌های ناسالم بی‌ادبی بین اعضا کاملاً مشهود است.

رضایی با تأکید بر این‌که صمیمیت، مدیریت، حرف‌شنوی از بزرگترها و در نظر گرفتن موقعیت کوچک‌ترها رعایت می‌شود، تصریح کرد: در خانواده‌های خوشبخت، اعتماد مولفه‌ای شاخص است، اعضا به راحتی گفته‌های یکدیگر را می‌پذیرند و در درستی آن نیز تردید نمی‌کنند، اما اعضای خانواده‌های ناسالم باید برای اثبات گفته‌های خود حتماً سوگند خورده و برای فهماندن آن همه تلاش خود را به کار گیرند، چون به یکدیگر اعتماد ندارند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کارت ملی ، روانشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: