کد خبر: ۱۷۲۸۶۵
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
0
بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: این روزها شاهد حراج‌های 20 تا 70 درصدی به ویژه در بازار پوشاک هستیم، که برخی از این حراجی ها حتی با تخفیف 50 درصدی هم محصولات خود را گران عرضه می کنند.
گران فروشی در حراجی ها حتی با تخفیف 50 درصدیپول‌نیوز- عضو هیئت رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اینکه در حال حاضر گرانفروشی با فضای اقتصادی هم ردیف نیست گفت: امروزه بحث ارزان فروشی در کشور مطرح است چون بازار رقابتی شده و فراوانی کالا در کشور داریم.

بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: این روزها شاهد حراج‌های 20 تا 70 درصدی به ویژه در بازار پوشاک هستیم، که برخی از این حراجی ها حتی با تخفیف 50 درصدی هم محصولات خود را گران عرضه می کنند. خسرو ابراهیمی نیا عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در گفتگوی 18:30 این موضوع را بررسی کرد.

ابراهیمی نیا عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف درباره سامانه اینترنتی یکی بخر، دوتا ببر و اینکه آیا این یک ترفند است یا واقعیت دارد گفت: این تبلیغ برای جلب مشتری است اما هر واحدی برای فروش بیشتر و حراج باید از اتاق اصناف و اتحادیه مجوز داشته باشد. همچنین تمام نرخ ها در واحدهای صنفی نیز باید مهر تایید اتاق اصناف داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف در ادامه افزود: یکی بخر دوتا ببر ممکن است ترفند باشد اما در حقیقت تخفیف 50 درصدی است که در صورتی که مجوز حراج داشته باشد مانعی ندارد.

ابراهیمی نیا افزود: همانطور که می بینیم در بازار رکود داشته ایم و آخر سال هزینه ها بالاست و بعضی کالاها مثل پوشاک بعد از سال ممکن است فروشی نداشته باشند بنابراین فروشندگان واحدهای صنفی برای فروش بیشتر و تبدیل کالا به نقدینگی و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر این کار را انجام می دهند.
 
عضو هیئت رئیس اتاق اصناف تاکید کرد: به صورت قطعی نمی توان گفت که فروش فوق العاده و حراج واقعی است، بنابراین به مردم و خریداران و مصرف کنندگان توصیه می شود اگر مجوز اتحادیه اصناف را مشاهده کردند از حراج و فروش فوق العاده مطمئن شوند.
 
ابراهیمی نیا درباره فاصله عجیب در نظام عرضه و وضع قیمت گذاری کالاها نیز گفت: مصرف کننده باید کالا را به قیمت درج شده روی کالا خریداری کند و اگر کالا با قیمت بالاتر از قیمت درج شده عرضه شود ، گرانفروشی محسوب می شود. او گفت: هموطنان می‌توانند شکایت از گران فروشی را با شماره پیامکی 30009651 ، به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

ابراهیمی نیا افزود: در اتاق اصناف بخش بازرسی داریم که با نیروی توانا شهر و واحد های صنفی را رصد می کنند و معیارهای بررسی برای کالاها فاکتور است که بازرسی و کنترل می شود.
 
کریم هاشمی مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان، درباره نظارت بر گرانفروشی ها نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در راستای اجرای سیاست های دولت نظارت بر واحدهای صنفی خرد بر عهده اتاق های اصناف کشور است و سازمان حمایتی به عنوان دستگاه حمایتی نظارت بر واحدهای خرد و کلان را بر عهده دارد. سازمان حمایت با نظارت و جلسات مختلف، دستورالعمل های لازم تدوین شده را به اتاق های اصناف ارائه می کند و نظارت بر واحد های صنفی برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده انجام می شود.

در ادامه ابراهیمی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف درباه برگزاری نمایشگاههای بهاره گفت: در سال های قبل چون کمبود کالا داشتیم و برای تعدیل قیمت فروشگاهها و نمایشگاههایی برگزار می شد اما در حال حاضر با توجه به فراوانی کالا و ارزان فروشی در کشور واحدهای صنفی برای رقابت و فروش بیشتر با هم رقابت می کنند و فروش فوق العاده دارند، به همین علت اتاق اصناف علاقمند به فروش فوق العاده است و تمایلی به برگزاری نمایشگاه ندارد اما فقط قرار است در 4 نقطه تهران مانند سالهای گذشته عرضه مستقیم کالا با قیمت پایین داشته باشیم.

محمدی مدیرکل تعزیرات نیز درارتباط تلفنی با برنامه درباره مجازات گرانفروشان گفت: اگر نظارت فراگیر و مستمر باشد تخلف کاهش می یابد اما اگر اتحادیه ها در حوزه صنفی خود وظایف نظارت را درست انجام دهند، تخلف کمتر می شود.

منبع: شبکه خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: