کد خبر: ۱۷۴۰۸۵
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
0
وی افزود : هر بار که پدر و مادر به روی فرزند خود لبخند می‌زند، پیام مهمی به این مضمون به وی می‌رساند که: «تو اهمیت داری.» بدین ترتیب، در دوره خردسالی، شالوده اعتماد به نفس کودک ساخته می‌شود.
پول‌نیوز- کارشناس مشاوره خانواده گفت: نگریستن پدر و مادر به چهره کودک موجب افزایش اعتماد به نفس در وی می‌شود.

«ابراهیم اندرخورا» در دوره آموزش مبلغان سنتی تحت‌عنوان مشکلات جوانان در مجتمع فرهنگی هنری کوثر اداره تبلیغات اسلامی بابلسر، اظهار کرد: کودکان، نعمت‌هایی هستند که خداوند به پدر و مادر ارزانی داشته است و به نیازمندی‌های آنان باید در محیط خانواده پاسخ گفته شود و چیزی که کودکان بیشتر بدان احتیاج دارند، داشتن خانواده‌ای مهرورز و هماهنگ است.

وی افزود : هر بار که پدر و مادر به روی فرزند خود لبخند می‌زند، پیام مهمی به این مضمون به وی می‌رساند که: «تو اهمیت داری.» بدین ترتیب، در دوره خردسالی، شالوده اعتماد به نفس کودک ساخته می‌شود.

اندرخورا تصریح کرد: یکی از بهترین هدایایی که پدر و مادر می‌توانند به فرزندانشان بدهند، امکان شاد زیستن و شاد بودن آن‌هاست و برای شاد بودن، به ثروت و دارایی فراوان نیازی نیست، بلکه می‌توان با ساده‌ترین و پیش‌افتاده‌ترین وسایل و امکانات نیز کودکان را شاد کرد، بچه‌هایی که بتوانند احساسات و عواطف شاد درونشان را بشناسند، می‌توانند آن را در سراسر زندگی خود حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: زن و شوهر باید در برابر سخنان تند و خشنی که از همسر خود می‌شنوند، متانت و سعه صدر نشان دهند و صحنه نزاع را با هوشمندی به مجلس مزاح تبدیل کنند، البته تأثیر آهنگ صدا و حرکت دست و چشم و لب و ابرو هنگام سخن گفتن از تأثیر واژه‌ها در ایجاد محبت مهم‌تر است.

این استاد مشاور خانواده اظهار کرد: دوست داشتن و ابراز عشق و محبت زن و مرد با رعایت برخی موازین و ملزومات به یکدیگر، باعث گرمی بیشتر کانون خانواده می‌شود، اگر می‌خواهید زندگی شیرین و آرامی داشته باشید، از زندگی‌تان لذت ببرید، در زندگی‌تان کام روا و شادمان باشید و زندگی را با عشق و صمیمیت ادامه دهید، باید عشق و علاقه و مهر و محبتتان را به همدیگر ابراز کنید، اگر زن می‌خواهد محبت او در دل شوهرش زیاد شود، باید نسبت به شوهرش دلسوزی داشته باشد و باید عیب شوهر را عیب خود بپندارد، به کارهای شوهرش بی‌توجه نباشد، موفقیت شوهرش را بزرگ شمارد و پا به پای شوهرش گام بردارد.

وی با بیان این نکته که قلب، سرچشمه فیاض احساسات و تمایلات است، افزود: اگر همسری در کشتزار قلب خود، بذر عشق و محبت به همسرش را کاشت، یک عمر، نشاط، شادابی، بالندگی، نوآوری، پویایی، معنویت، موفقیت و خوشبختی درو می‌کند.

اندرخورا گفت: در این‌که زن و شوهر یکدیگر را دوست دارند، سخنی نیست، اما گاهی بدون علت خاصی، کدورت پدید می آید، در چنین حالتی، مرد و زن نسبت به رفتارهای یکدیگر به دیده تردید می‌نگرند، اسلام از ما می‌خواهد که دوستی و محبت خود را نسبت به هر کس که دوست داریم، بیان کنیم و این امر در زندگی خانوادگی ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از ایجاد محیط غم آلوده در زندگی، فاصله خود را با همسرتان حفظ کنید، چند ساعت در روز، او را با همان احترامی که در اول آشنایی، به هم داشته‌اید، صدا کنید، همدیگر را با لقب آقا و خانم مورد خطاب قرار دهید، در برابر هم برخیزید و همان احترام که در حضور غریبه‌ها نسبت به هم دارید، رعایت کنید، این گونه است که بار دیگر شادی به زندگی زناشویی شما باز می‌گردد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: