کد خبر: ۱۷۴۸۷۸
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
0
برای اکران پوسترهای رویداد «بهارستان» حدود ۶۰ طرح نهایی شده در اختیار داریم که از ۲۵ اسفندماه جاری در سطح شهر اکران می شود.
پول‌نیوز- سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران از آسیب شناسی دور اول طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» و برگزاری جلسات تحلیل این طرح خبر داد.

سیدمجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با مهر درباره طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» که قرار است در سال ۹۵ دومین دوره آن اجرایی شود، توضیح داد: شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده و بحث های تخصصی درباره این طرح در جلسات منظمی که برگزار شد، انجام شده است اما باید ببینیم که با توجه به تراکم کاری، زمان بندی آن در سال آینده و شکل اجرایی آن به چه صورت خواهد بود.

وی درباره مباحثی که در این شورا مورد اتفاق نظر اعضا قرار گرفته است، بیان کرد: در جلسات اعضای شورای سیاست گذاری به موضوع آسیب‌شناسی آثار دوره قبل و نحوه انتخاب آثار و دیگر مباحث تخصصی این طرح پرداخته شده است که البته بیشترین زمان این جلسات به آسیب‌شناسی و تحلیل این رویداد در دوره اول اختصاص داشت که در چه بخش هایی باید تجدیدنظر صورت گیرد و در نهایت مجموع نتایج این جلسات، مبنای اجرای این طرح در دوره بعدی خواهد بود.

این هنرمند مجسمه‌ساز همچنین تصریح کرد: اکثریت اعضا نظرشان درباره تنوع استفاده از آثار مختلف مثبت بود که به همان شکل دوره اول آثار متنوع در سطح شهر به نمایش درآید. همچنین درباره نسبت به کارگیری آثار خارجی و ایرانی هم همه اعضا موافق بودند. در زمینه شکل چیدمان و پراکندگی آثار در سطح شهر نیز که در فضاهای مختلف به چه شکلی انجام شود، بحث هایی صورت گرفت که به اجماعی هم در این زمینه رسیدیم.

وی افزود: در دوره اول به عنوان مثال اطلاعات مربوط به آثار را ریز نوشته بودیم که قابل خواندن نبود و این بار باید درشت تر نوشته شود که در این زمینه هم به اجماع رسیدیم. این مباحث به صورت تخصصی در شورای سیاست گذاری مطرح شده است ولی مباحث اجرایی آن را زمانی که به قطعیت رسید، می توان به آن اشاره کرد.

جزئیاتی از اجرای طرح «بهارستان»

دبیر رویداد «بهارستان» درباره مراحل انجام بخش های مختلف این رویداد نیز اظهار کرد: رویداد «بهارستان» تاکنون بر اساس برنامه زمان بندی پیش رفته است. بخش گرافیک تمام فرایند آن انجام شده و آثار طراحی شده در کارگاه ها مورد داوری قرار گرفته و آثار منتخب برای اکران روی بیلبوردها مشخص شدند. در کنار این آثار تعدادی هنرمند به صورت مدعو دعوت کرده بودیم که طرح های پیشنهادی خود را ارائه کردند. برای اکران پوسترهای رویداد «بهارستان» حدود ۶۰ طرح نهایی شده در اختیار داریم که از ۲۵ اسفندماه جاری در سطح شهر اکران می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره بخش تخم مرغ های نوروزی هم بیان کرد: مراحل ثبت نام و چند مرحله داوری انتخاب هنرمندان در این بخش انجام شده است. بیش از ۲۰۰ هنرمند حضور دارند و مشغول آماده سازی این احجام از جنس فایبرگلاس هستند که روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند در پنج نقطه مشخص شده سطح شهر تهران هنرمندان آثار را اجرا می کنند و بعد در ایام نوروز در سطح شهر چیدمان می شوند.

موسوی درباره بخش «نقاشی دیواری» نیز گفت: چهار دیوار در سطح شهر انتخاب شده اند و ۷۲ هنرمند انتخاب شده از طریق فراخوان در این مرحله به همراه ۲۲ هنرمند مدعو حضور دارند که در مجموع ۹۴ هنرمند روی چهار دیوار سطح شهر تهران در حال اجرای آثار هستند و تاکنون ۴۰ درصد آثار اجرا شده و مابقی در حال اجراست که تا کمتر از ۱۰ روز آینده کل فرایند آن به اتمام می رسد.

وی در پایان درباره بخش مجسمه و هنرهای محیطی رویداد «بهارستان» هم توضیح داد: در بخش مجسمه و هنرهای محیطی هم بیش از ۱۵۰ هنرمند از طریق فراخوان انتخاب شدند و با تعدادی هنرمند مدعو مقدمات اجرای آثارشان هم در آتلیه های هنرمندان و هم توسط ستاد اجرایی در حال اجراست که در این هفته مراحل چیدمان آثارشان را در سطح شهر انجام می دهیم که طبق زمان بندی ۲۷ اسفندماه باید همه آثار را به صورت اجرا شده و کامل نصب کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: