April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۹۷۶
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
0
دکتر رضایی در دیدار با مراجع عظام در تشریح آخرین وضعیت موسسه اظهار داشت: ما با گذشت چهار سال از فعالیت خود،توانستیم مجوز رسمی خود را از بانک مرکزی دربهمن 1392 دریافت نماییم و رسما جزء موسسات بانکی کشور محسوب شویم .در خلال این مدت، با تخصیص منابع در دوبخش" صنایع " همچون "شرکت های تولیدی" و "مردم" توانستیم در قسمت وام قرض الحسنه نیز اقدامات مهم و اثر گذاری را انجام دهیم .
دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلامپول‌نیوز- در این دیدارها دکتر عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر ضمن ارائه گزارش فعالیت های این موسسه اعلام نمود : بر اساس رهنمودهای سال گذشته مراجع عظام اعطای تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد ، ترویج عقود اسلامی و حمایت از صنایع تولیدی کشور در اولویت فعالیت کوثر قرار گرفت.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز،   دکتر رضایی در دیدار با مراجع عظام در تشریح آخرین وضعیت موسسه اظهار داشت:  ما با گذشت چهار سال از  فعالیت خود،توانستیم مجوز رسمی خود را از بانک مرکزی دربهمن 1392 دریافت نماییم و رسما جزء موسسات بانکی کشور محسوب شویم .در خلال این مدت، با  تخصیص منابع در دوبخش" صنایع " همچون "شرکت های تولیدی" و "مردم" توانستیم در قسمت وام قرض الحسنه نیز اقدامات مهم و اثر گذاری را انجام دهیم .

دکتر رضایی با بیان اینکه ما چند ویژگی نسبت به سایر بانکها و موسسات داریم گفت : در وام قرض الحسنه تاسقف 50 میلیون ریال ، کارمزدی دریافت نمی کنیم ؛ جریمه دیرکرد و تاخیر و امثالهم در وام قرض الحسنه نداریم. در سال گذشته در سایر عقودی که شرکت ها و اشخاص، ازما دریافت کرده بودند "حدود 32000 میلیارد ریال جرایم تاخیر ی بود" که ما  آنها را بخشیدیم و نگرفتیم تا منطبق با فرامین مراجع عظام باشد .

وی با اشاره به  مبحث حمایت از تولید داخلی افزود : هدف گذاری ما ، هدف گذاری ملی بوده که به عنوان مثال «واگن پارس که در حدود 000/10 میلیارد ریال» از منابع کشور در آنجا سرمایه گذاری شده و عملا تعطیل بود و برای آنکه جلوگیری از انحراف در مصرف نیز کرده باشیم ، قراردادهای سه جانبه برخی از شرکتها که درخواست واگن داشتند و شرکت« واگن پارس» سازنده اینها نیاز به منابع داشت، ما قرار داد را با درخواست کننده منعقد نموده و پول را به تولید کننده پرداختیم به گونه ای که منابع مدیریت شود و این اقدام هم  یک اقدام عاقبت بخیری برای مملکت باشد همچنین  ما در سال گذشته با حمایت از  بخش صنعت ریلی موجبات راه اندازی اولین قطار مسافری VIP پنج ستاره و در خور شأن کشور  در مسیر "تهران- مشهد"جهت رفاه حال زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) می باشد را فراهم نموده و معتقدیم اگر از کشته شدن حتی یک نفر جلوگیری شود ، کار بسیار خوبی انجام شده است .

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر همچنین در بخش سرمایه گذاری های موسسه در حمایت از تولید ، کمک به کارخانجات داخلی اظهار کرد : سرمایه گذاری های جهت دار ما در راستای حمایت از تولید کارخانه ای که لوازم خانگی  تولید می کرد، و در قسمت فروش مشکل داشت 200 میلیارد تومان اعتبار قائل شدیم آن هم به صورت فروش اقساطی و خرید دین ، که این کمک موجب تکمیل پروسه تولید تا فروش و فعال شدن آن گردید .

ایشان در بیان ایفای نقش اجتماعی کوثر گفت: در سال گذشته  همچنین ما با کاهش هزینه های تبلیغاتی خود و با  هماهنگی ستاد دیه کشور توانستیم 80 نفر از زندانیان که جرایم غیر عمد مرتکب شده بودند علی الخصوص خانم ها را شب عید از زندان آزاد کرده و به کانون گرم  خانواده بازگردانیم .

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر خاطر نشان ساخت : همه ی  هم و غم ما جمع حاضر، که همه از عزیزان بازنشسته و زجر کشیده و بچه های رزمنده هستند رعایت مسائل شرعی و عقود اسلامی در قراردادهایی است که در مجموعه کوثر جریان دارد ؛ وی افزود : در طول این چند سال توفیقات خوبی داشتیم ، که همه را از برکت نام مقدس کوثر می دانیم زیرا تحت لوای او داریم حرکت می کنیم، بیشترین دغدغه ما این است که از جانب ما گردی بر این نام مبارک «کوثر» ننشیند، اگر بتوانیم تا همین اندازه کمک نموده و عمل کنیم و گره ای از مشکلات مردم باز شود، فکر می کنم مارا بس است .

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت : ما در مسیر حرکت موسسه همواره خود را نیازمند رهنمودهای مراجع بزرگ اسلام و علمای اعلام دانسته و می دانیم و در همین راستا همه ی تلاش خود را نموده ایم که حداقل سالی یک بار با رسیدن به محضر این بزرگواران و اخذ دیدگاه و نظراتشان ، سلامت راهی را که در پیش گرفته ایم تضمین نماییم .

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام


آیت ا.. نوری همدانی

کار شما متصدیان موسسه اعتباری کوثر در هرعرصه ای با نیت خوبتان اثرگذار خواهد بود

آیت الله نوری همدانی پس از  عرض خیر مقدم و عرض تبریک سال جدید ، با اشاره به  نیت و قصد انسان فرمودند: اگر کسی که نیتش خوب نباشد خداوند به همان نیت اورا عذاب می کند در جنبه مثبت هم کسی که نیتش خدمت و احسان باشد خداوند متعال به او ثواب می دهد" کار مهم شما عزیزان و متصدیان موسسه مهم کوثر این است که به آن قصد ونیت همانطور که توضیح دادید در هر عرصه ای با نیت خوب خودتان اثر گذارهستید، اقدام می کنید و موثر هستید، در روایت از امام صادق(ع) داریم: "ثواب صدقه یک به ده است ولی ثواب قرض الحسنه یک به هجده است" کسی که می آید از شما قرض می خواهد او شدیدا محتاج است شما در برابر شدت احتیاج او به او قرض می دهید خودتان را آماده کرده اید برای رفع این مشکل همین آمادگی و نیت و کار شما برای رفع این مشکل 18 برابر آن صدقه دارای ثواب است .

آیت الله نوری همدانی در ادامه رهنمودهای خود خطاب به کوثریان اظهار داشت: اول اینکه انسان در زیر زبان خودش پنهان است دوم هرکسی باید قدر و موقعیت خودش را بداند تا هلاک نشود، سوم  قیمت هرکس به اندازه هنرش ، کارش و علم اش است اگر بخواهیم انسان را قیمت بگذاریم باید ببینیم که  چقدر هنر ، شایستگی و چقدر ویژگی دارد قیمت هر شخصی به اندازه ، درک و فرهنگ آن شخص است . بر هر کسی شما احسان بکنید او نسبت به شما یک تواضعی دارد و تو امیر او خواهی شد و او نیز نسبت به شما حق شناسی خواهد داشت.

ایشان با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: سعی کنید با رعایت اقتصاد مقاومتی خود را محتاج نکنیم ، اگر محتاج باشیم باعث ذلت ما می شود . همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر ما مستغنی باشیم با همان رویه استکبار ستیزی و مقاومتی دائما مقابل دشمنان هستیم .«هیهات منا الذله» اقتضا می کند  که همیشه ما در سطحی از اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست قرار بگیریم که محتاج به دیگری  نبوده و مستغنی باشیم .

آیت الله نوری همدانی افزود : کار شما کار بسیار مهمی است ما هم در دفترمان گاهی بعضی افراد و مخصوصا از طلبه های محترم  مراجعه می کنند در خواست قرض دارند و ما آنها را به شما معرفی می کنیم ، بدون آنکه توقع داشته باشید چیز اضافه ایی بگیرید به آنها قرض می دهید حتی کارمزد هم نمی گیرید و این خودش خدمت بسیار بزرگی است .

آیت الله نوری همدانی درادامه اظهار داشت :در اسلام آمده است که برای تاخیر ادای دین اگر بخواهند پول بگیرند حرام است، گاهی در برخی از بانکها این پول را می گیرند و معمول است به عنوان دیرکرد، که حرام است و یک نوع ربا محسوب می شود و ربا هم حرام است و از گناهان کبیره به شمار می آید ؛ شما می بایست به ما کمک کنید که ما انشاالله تعالی شاهد بانکداری بدون ربا در کشورمان باشیم .

آیت الله نوری همدانی گفت : ما در نظامی داریم زندگی می کنیم که نظام ولایی ، نظام اسلامی است به هر نحو کمک به اجتماع و کمک به این نظام ، خدمت بزرگی است زیرا این نظام زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) است.  انتظار ظهور همین است که مردم در دنیا استکبار را بشناسند ظالمان را بشناسند،کمک مستضعفین و محرومان باشند بر همین اساس دو راستا به وجود آمده یکی راستای استکبار ، صهیونیست و منافقین است و ایادی آنها ، راستای دیگر هم راستای مستضعفان ، محرومان که قرنها زیر چکمه استکبار و ظلم  بوده اند. امروز بحمد الله در ایران ، نظامی به وجود آمده که پشتیبان مستضعفان و محرومان است و از یک طرف هم استکبار ستیز و ظلم ستیز است و این زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام

آیت الله حسینی بوشهری ریاست حوزه های علمیه

موسسه اعتباری کوثر ، موسسه ویژه ای است و فعالیتهای خوبی دارد

آیت الله حسینی بوشهری با عرض خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام هادی(علیه السلام) به مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر و هیئت همراه گفت : دشمنان اسلام بیشترین اهانت را به امام هادی(ع) دارند و درصدد تخریب چهره این امام همام هستند ،  البته کارهای خوبی در مقابل این هجمه ها صورت گرفته، اما ذکر این نکته ضروری است که دلیل این هجمه دشمن به خاطر عظمت این امام بزرگوار و همچنین پدر آخرین منجی عالم بشریت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : خدا دو کلاس تربیتی قبل از ماه مبارک رمضان، یعنی رجب و شعبان برای انسان در نظر گرفته ؛  امام هادی(ع) فرمودند: دنیا به منزله بازاری است ، انسان هایی که صبح وارد دنیا و بازار می شوند دو دسته اند، دسته ای سود می برند و گروهی در پایان روز دچار خسران می شوند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود : مجموعه کوثر تا هنگامی که برای رضایت خداوند متعال کار کند و کارکنانی متعهد و ارزشی در آن مشغول به کار هستند ، براساس وعده خداوند متعال نام شما بزرگ می گردد و شایسته نام والای کوثر می شوید.

امام جمعه قم گفت : در نام زیبای کوثر خیلی عزت هست و باید از این حراست کنید  موسسه ای که متبرک به نام اهل بیت(ع)  باشد الزاماتی دارد و باید آنها رعایت کنید ؛ گزارش های خوبی از موسسه کوثر به ما رسیده که جای بسیار خوشحالی دارد ، از جمله آن راه اندازی و حمایت از صنایع کوچک . در این موسسه کوثر برکت زیادی هست و زمانی که فعالیت شما مطابق شأن نام این بانوی پر عظمت باشد، برکت شما نیز هر روز بیشتر می شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به پیشرفت بانکها بعد از انقلاب اسلامی بیان داشت : این پیشرفت کافی نیست و باید بیشتر شود. در این میان موسسه شما موسسه ویژه ای است ، فعالیتهای خوبی دارد و نام مبارکی نیز دارد. اگر در چهارچوب اشاره شده در بانکداری اسلامی حرکت کنید ؛ مورد رضایت صدیقه کبری (س) هستید و شایسته این نام مبارک قطعا خواهید بود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان این دیدار گفت : برای شما در روزی که متعلق به امام هادی(ع) است آرزوی موفقیت و سلامت دارم و ان شاءالله خداوند بر توفیقات شما بیافزاید .

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام

آیت ا... شاهرودی

بحمدالله همه جا ذکر و تعریف موسسه اعتباری کوثر را می شنویم

دکتر رضایی در دیدار با حضرت آیت ا... هاشمی شاهرودی ضمن تقدیر از رهنمود های همیشگی ایشان اظهار داشت : دعای خیر حضرتعالی چراغ و توشه راه ماست و ما در مسیر راه اندازی و حرکت موسسه به لطف خداوند و مدد نامی که انتخاب کردیم ، و توانسته ایم موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم؛ همواره خود را نیازمند رهنمود های مراجع عزیز و بزرگان دین می دانیم و به همین  منظور از خدمات حجت السلام و المسلمین مهدوی که حداقل 10 سال درباره مسائل شرعی مربوط به آموزش عقود قراردادها و تسهیلات تحقیق و تدریس داشته اند استفاده می نماییم که بحمدا... با رصد کردن مسائل بر اساس فرامین و استفتائات موارد را مدیریت می مایند .

در ادامه آیت ا... العظمی شاهرودی با ابراز خوشحالی از دیدار مدیرعامل و معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر و شنیدن گزارشی در مورد روند شکل گیری موسسه و توفیقاتی که باتوجهات اهل بیت علیه السلام بدست آمده فرمودند: بحمدا... همه جا ذکر خیر شما هست و بنده توسط نزدیکان اخبار مربوط به مجموعه شما را می شنوم و اینکه این اقدام شما نیزدر آزادی تعدادی از زندانیان بدهکار خوب وکار مثبتی است بنده امیدوارم در این اوضاع و شرایط اقتصادی همه تلاش کنند مشکلات حل شود و در بانکهای ما سیستم  بدون ربا تحقق پیدا کند و من برای شما آرزوی موفقیت دارم.

در انتها دکتر رضایی یکبار دیگر با تشکر مجدد از این مرجع عالیقدر اظهار امیدواری کرد با عنایت ایشان و دیگر شخصیت های  ممتاز دینی انشاا... سنت  پسندیده قرض الحسنه بعنوان برکت کار اقتصادی بانکی فراگیر شود.

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام

آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)

فعالیتهایی که موسسه اعتباری کوثر در عرصه فرهنگی انجام داده است، شایسته تقدیر است

آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در دیدار با مدیرعامل و مدیران عالی موسسه اظهار داشت: امروز سالروز شهادت دومین ابن الرضا(ع) است و آن حضرت زمینه را برای غیبت امام عصر(عج) آماده می کردند تا جامعه برای سبک زندگی در غیبت امام (ع) آماده شوند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: هم اکنون در عصر غیبت امام زمان(عج) به سر می‌بریم و شرایطی که وجود دارد، همان شرایطی است که امام هادی(ع) سعی می‌کردند شیعیان را برای مقابله با آن آماده کنند که از آن جمله حضور مدعیان دروغین است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: هر زمانی اقتضائاتی دارد و ما با این اقتضائات سر و کار داریم که مهمترین آنها تأمین معیشت است زیرا تأمین نیاز روح، نیازمند تأمین نیازهای جسم به عنوان مقدمه است و از آن رو ائمه ما تأکید داشتند که باید دنیا در کنار آخرت آباد شود.

آیت الله سعیدی به خطبه فدک حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: نام موسسه کوثر از حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) گرفته شده است و ایشان نیز بر پس گرفتن فدک اصرار داشتند تا حقوق غصب شده اهل بیت(ع) بازگردد. اگر انسان در دنیا به شکل حسنة اقدام کند، آخرت وی نیز حسنة می شود و این همراهی مسائل دنیا و آخرت را نشان می دهد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برخی از انبیاء در این دنیا نیز به رونق اقتصادی رسیدند تا نشان دهند که همواره قدرت اقتصادی نباید در دست کفار باشد که از آن جمله حضرت یوسف(ع) است که پس از دوران سختی، به رونق اقتصادی رسید و دولت کفر آن زمان را تغییر داد و متحول کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تصریح کرد: دولت متعلق به خود ماست و ما همه دور یک سفره جمع شده ایم و بر سر سفره ولایت نشسته ایم و باید یکدیگر را تکریم کنیم .

آیت الله سعیدی در پایان،خطاب به مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر افزود : با توجه به دست باز و نیت خیری که در جهت خدمت و گرهگشایی کار مردم داشته اید در فعالیتهای خود مانند آنچه تا کنون انجام داده اید، به جناح و گروهی متمایل نشوید و همان صراط مستقیم خود را ادامه بدهید و ما هم در جوار کریمه اهل بیت برای کار آبرومندانه موسسه کوثر دعا می کنیم . خداوند به شما خیر و برکت بدهد و ان شالله هیچ وقت آسیب نبینید.

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام

آیت الله علوی گرگانی

نگرفتن کارمزد تسهیلات قرض الحسنه و بخشش جرائم دیر کرد از اقدامات مثبت موسسه اعتباری کوثر است

ضمن تشکر و تقدیر از حضور عزیزان به سرپرستی جناب آقای رضایی، همچنین حجت الاسلام مهدوی و عزیزان همراهتان که امروز و این لحظه را در محضرتان هستیم.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) و تبریک نسبت به ایام ماه رحب ، بنده یک چند جمله ای را حضورتان تقدیم می دارم، در سوره مبارکه مریم خداوند وعده داده است که بدرستی کسانیکه ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، خدای رحمان برای آنها محبتی قرارخواهد داد (آیه 96)  این وعده خداست "انّ وعد اللّه حقّ"، از خدا راستگوتر کیست؟ خداوند احتیاج به دروغ گفتن ندارد، دروغ گو منفعتی می خواهد، ضرری برساند، نفعی به خود برساند، خدا که احتیاجی به این حرفها ندارد،  غنی مطلق است، آیا خدا می خواهد دروغ بگوید؟ نه .  خداوند هیچ احتیاج به دروغ ندارد، پس از خدا راستگوتر هیچ کس نیست. ببینید قرآن چه قشنگ فرموده، " و من اصدق الله قیلا" از خدا راستگو تر چه کسی است؟ هیچکس. و من اصعد الی الله حدیثا از خدا حدیث گفتن، راستگو تر چه کسی است؟  و خدایی که راستگوست ، وعده اش حق است،  وعده داده که چه شود؟ هر کسی که می خواهد پرواز کند نیازمند به دو بال است، با یک بال نمی شود پرواز کرد.

من و شما هم اگر بناست پروازی به عالم بالا داشته باشیم باید با این دوبال باشد. این دوبال را خدا چی قرار داده است؟ فرمودند (إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا) کسی که ایمان بیاورد و کار شایسته داشته باشد، خداوند  فرمودند من محبت او را در دل مردم قرار میدهم، ما انتظار داریم که موسسه اعتباری کوثر نیز همین طور باشد، یعنی با حرکت مثبتی که دارد با کارهای خیری که دارد بتوانند محبت خود شان را در دل مومنین قرار دهند، هر کجا که می نشنید و صحبت می کنید که کدام موسسه ، بگویند: آقا موسسه کوثر، واقعا کوثر است، خیر کثیر است، چی می گویید؟ بله کوثر خیر کثیر است. چطور؟ بخاطر اینکه این موسسه، موسسه ای است که در قرض الحسنه هیچگونه درآمدی از لحاظ درصدی ندارد، آقا چند درصد و  از اینها ندارد، کارمزد نمی گیرد و این باعث افتخار است برای موسسه، که واقعا قرض بدهد و در مقابل آن چیزی نگیرد، حتی اگر دیرکرد هم از موسسه شما حذف شده باشد که نورا علی نور است. آن را دیگر نمی دانم چگونه است؟

خداراشکر که خدا از این عذاب نجاتتان داده است، چون خیلی ها گرفتار این مصیبت هستند، این دیرکرد ها که آقایون می گویند آقا فلانی به ما اجازه داده است، آقا جان ببینید خدا چه فرموده است، ما که نمی توانیم بگوییم.قربان شما بشوم ، خدا فرموده است.

ما که نمی توانیم از خودمان کاری کنیم. ما از خدا می خواهیم بقیه کسانی که خدمت مردم هدفشان است آنها هم موفقیت داشته باشند، بتوانند حُسن عمل داشته باشند، که واقعیت این است که ما بتوانیم در این موسسه کارهای خیری انجام دهیم، همانطور که اشاره فرمودید افراد شایسته و وارسته، مومن، با تقوا، در رأس این کارها انتخاب بشوند.

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام

استاندار قم

تقدیر و تشکر استاندار قم جهت حمایت موسسه اعتباری کوثر از طرح ها و پروژه های این  استان

مسلما مراکز مالی و پولی می توانند پشتوانه خوبی برای هر منطقه ای باشند، موسسه اعتباری کوثر هم یکی از موسسات خیلی خوب است که به نظر من نقش خودش را در استان قم خوب ایفا کرده و همچنین حمایت هایی که از پروژه های مختلف انجام داده است، باعث شده در مسیر کارش از اعتبار خوبی برخوردار شود که به نظرم می رسد که این کار را اگر تقویت کنند قطعا می تواند در جهت پیشرفت و گسترش فعالیت ها در استان قم تاثیر مطلوبی داشته باشد، مهمترین زمینه ای که موسسه اعتباری کوثر می تواند به اقتصاد آن رونق دهد اقتصاد خرد است که در امور مربوط به تسهیلاتی است که در جهت رشد اقتصادی و توسعه استان نقش مهمی دارد.

بنده از مجموعه دست اندرکاران، مدیرعامل محترم موسسه اعتباری کوثر، جناب آقای دکتر عیسی رضایی که همیشه حمایت کردند و تلاش کردند که موسسه بتواند نقش خود را در این استان ایفا نموده و پاسخگو باشد تشکر می کنم.

البته انتظارها بالا است، طبیعی است چون نیاز ها بیشتر از این است و الان هم با توجه به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند مسلما غیر از بخش هایی که نقش و حضور مردم و مشارکت آنها به عنوان یک محور اصلی به شمار می آید پرداخت تسهیلات، پشتیبانی حمایت های مالی و پولی در جهت انجام این موضوع خیلی حائز اهمیت است که من امیدوارهستم که جایگاه این موسسه پر رنگ تر از بقیه باشد که این امیدواری در ما هست.

دیدار مدیرعامل موسسه کوثر با مراجع تقلید و علمای اعلام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: