کد خبر: ۱۷۹۰۴۴
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
0
پول‌نیوز- نشریه دیپلمات در گزارشی نوشت: اسپانیا در پروسه ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران، آمادگی خود را به تهران اعلام كرده است.

این نشریه روز جمعه افزود: طبق اعلام مقامات ایرانی، اسپانیا تبدیل به اولین كشور خارجی خواهد شد كه پس از اجرایی شدن برجام در زمینه انرژی با تهران همكاری خواهد كرد.

در این گزارش به مطالب منتشره در رسانه های ایرانی در این خصوص پس از سفر اخیر «فرناندو مارتی شارف هوسن» رئیس شورای امنیت هسته ای اسپانیا به ایران و ملاقات وی با «علی‌ اكبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اشاره شده است.

در این گزارش به نقل از منابع شورای امنیت هسته ای اسپانیا تاكید شده كه این سفر در چارچوب فعالیت های بین المللی این شورا صورت گرفته و در طی آن هیچ توافق مشخصی حاصل نشده است.

در این گزارش به ملاقات هیات اسپانیایی با «بهروز كمالوندی» معاون سازمان انرژی اتمی و «ناصر راستخواه» رئیس مركز امنیت اتمی‌ ایران نیز اشاره شده است.

همچنین آمده است كه كمالوندی در ژانویه سال جاری خبر از امضای توافق بین ایران و اسپانیا ظرف ماه های آتی در جهت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای داده و تاكید كرده كه این نوع مذاكرات بین دو كشور حتی پیش از حصول توافق هسته ای در ژوئیه سال 2015 آغاز شده است.

بر این اساس، كمالوندی گفت: چنین توافقی، همكاری اسپانیا در ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران، آموزش پرسنل و همچنین آماده سازی تكنسین های ایرانی برای مقابله با حوادث هسته ای را نیز شامل می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: