April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۹۶۱
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
0
دبير سنديكای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در نامه‌ای به رییس شورای عالی بورس، خواستار ابطال معامله و قیمت اخیر فولاد در بورس کالای ایران شد.
پول‌نیوز - دبير سنديكای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی که رییس شورای عالی بورس نیز هست، خواستار ابطال معامله و قیمت اخیر فولاد مبارکه در بورس کالای ایران شد.

در این نامه خطاب به علی طیب‌نیا آمده است: سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی كشور در سال 1351 تأسيس شد و در حال حاضر با دارابودن عضويت حدود 120 واحد كارخانه متوسط و بزرگ صنعتي با پراكندگي در سراسر كشور و ظرفيت توليد اسمي بالغ بر 12 ميليون تن و ظرفیت فعال کمتر از 4میلیون تن و بيش از 40 هزار نفر شاغل در حال فعاليت است که متاسفانه علی رغم گذشت دو ماه از سال با بحران جدید قیمت سازی کاذب از سوی فولاد مبارکه در بورس کالا مواجه شده ایم.

اميرحسين كاوه در ادامه آورده است: شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی هفته های اخیر خلاف تمام تعهدات داده شده به وزارت صنایع با عرضه بسیار کمتر ورق های فولادی مورد تقاضای صنعت ما به بازار و همزمان با افزایش 500 درصدی تعرفه فولاد و افزایش قیمت جهانی فولاد، اعضای این سندیکا که از مصرف کنندگان ورق می باشند را در رسیدن به اهداف تولیدی از پیش تعیین شده ناموفق کرده است.

برای مثال درصورتی که گزارش‌های لازم را از بورس کالا اخذ نمائید ملاحظه خواهید نمود که فولاد مبارکه در عرضه فروردین و اردیبهشت ماه خود حتی امکان تأمین 130 هزار تن تقاضای بورس کالا را نداشته و فقط 63 هزار تن را عرضه کرده است، آنهم با شرایط سلف برای تحویل در 31/4/1395 و سبب شده در آخرین عرضه 6/2/95 در یک روز فقط ورق گرم B 1430 ریال، ورق گرم C 1460 ریال و ورق سرد B 1760 ریال قیمت های کالای خود را گران کنند که علت اصلی آن عرضه قطره چکانی و انحصاری و بازار سازی بعلت عدم عرضه مکفی در برابر تقاضای بالا است.           

لذا از آن مقام محترم در جهت ایجاد شفافیت قیمتی و عملکردی در حوزه ورق فولادی، نسبت به این عرضه نامناسب در بورس کالا که مصداق بارز قیمت سازی است و وجود انحصاردر عرضه ورق های فولادی را به نمایش می گذارد خواهشمند تا نسبت به ابطال قیمت عرضه 6/2/95 دستورات لازم را صادر و تاکید فرمایند تدارک عرضه ای مناسب و مکفی برای پاسخ به تقاضای اعضاء این سندیکا اقدام عاجل کنند.

شایان ذکر است از ورق و لوله و پروفیل فولادی بیش از 600 گروه کالا تولید میشود که گرانی 65درصدی این کالا در فرودین ماه سال جاری سبب شروع زنجیره تورمی و تحکیم رکود حاکم بر بازار خواهد شد.

رونوشت این نامه میز برای محمد فطانت، ریییس سازمان بورس و اوراق بهادار و حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایران ارسال شده است.

برچسب ها: لوله و پروفیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: