پول‌نیوز- سازمان توسعه تجارت اعلام کرد واردات بذر سبزی و صیفی نیاز به اخذ مجوز از امور بازرگانی جهاد کشاورزی ندارد و صرفا با رعایت کامل مقررات مربوطه و ارائه گواهی قرنطینه‌ای حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات ثبت گواهی بذر و نهال، امکان پذیر است.

واردات بذر سبزی و صیفی تسهیل شد و صرفا با رعایت کامل مقررات مربوطه و ارائه گواهی قرنطینه‌ای توسط سازمان حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات ثبت گواهی بذر و نهال امکانپذیراست.

متن نامه تقی محمدیان مدیرکل دفتر مقررات صادارات و واردات سازمان توسعه تجارت به صنعت معدن 31 استان کشور در این ارتباط به شرح زیر است:

«به پیوست نامه مورخ 95/2/13  وزارت جهاد کشاورزی در خصوص شرایط واردات انواع بذر صیفی و گیاهان زینتی به استثنای بذور سیب زمینی جهت اطلاع و اقدام ارسال می‌گردد. شایان ذکر است کالاهای مذکور نیاز به اخذ مجوز از حوزه امور بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ندارد و صرفا با رعایت کامل مقررات مربوطه و ارائه گواهی قرنطینه‌ای توسط سازمان حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات ثبت گواهی بذر و نهال امکان پذیرخواهد بود.»

شرط اخذ مجوز برای واردات بذر سبزی و صیفی برداشته شد

بنا براین گزارش این نامه متاثر از نامه مهرفرد قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی به افخمی راد رئیس سازمان توسعه و تجارت نوشته شده است.

مهر فرد در این علاوه بر اعلام تسهیل شرایط واردات انواع بذر، دو قانون "افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی" و "تمرکز وظایف بخش کشاورزی" را به وزارت صنعت گوش‌زد کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«در راستای ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ماده یک آئین‌نامه اجرایی تمرکز بخش کشاورزی و اختیارات مربوط به در وزارت جهاد کشاورزی و تسهیل فرآیند تجاری بدین وسیله وادرات انواع بذر سبزی و گیاهان زینتی به استثنای بذر سیب‌زمینی، صرفا با ضوابط روابط فنی و شرایط قرنطینه‌ای اعلام شده توسط سازمان حفظ نباتات و مطابق لیست ارقام گیاهی ثبت شده به توسط موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مجاز می‌باشد و ثبت سفارش کالاهای مذکور نیازمند به اخذ مجوز از این حوزه ندارد.

بدیهی است در دوره‌های زمانی سه ماهه لیست ارقام گیاهان ثبت شده توسط موسسه تحقیقات ثبت گواهی بذر و نهال به روز رسانی شده و تغییرات از طرف این حوزه به آن سازمان اعلام می‌شود.»

شرط اخذ مجوز برای واردات بذر سبزی و صیفی برداشته شد
برچسب ها: واردات ، مجوز ، سبزی و صیفی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: