کد خبر: ۱۹۱۲۲۰
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
0
بیمه آتش سوزی، پوششي است كه خسارات و زيان هاي ناشي از وقوع آتش سوزي را كه به اموال مورد بيمه وارد مي شود ، براساس شرايط مندرج در بيمه نامه جبران مي كند.
بیمه نامه آتش سوزی بیمه البرز
پول‌نیوز - روزانه دهها مورد منازل مسكوني ، اماكن تجاري و صنعتي در اثر عوامل مختلف دچار آتش سوزي مي گردند و متحمل خسارات مالي زيادي مي شوند ما بر اين باوريم كه بيمه آتش سوزي در صورتي كه كامل صادر گردد مي تواند با جبران زيان هاي وارده ، بيمه گزار را از نظر وضعيت مالي به حالت تعادل قبل از وقوع حادثه بازگرداند .

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بیمه آتش سوزی، پوششي است كه خسارات و زيان هاي ناشي از وقوع آتش سوزي را كه به اموال مورد بيمه وارد مي شود ، براساس شرايط مندرج در بيمه نامه جبران مي كند.

انواع بيمه نامه هاي آتش سوزي :
۱- بيمه نامه هاي مسكوني
۲- بيمه نامه هاي صنعتي و كارخانجات و كارگاه ها
۳- بيمه نامه هاي غير صنعتي و مراكز خدماتي و فروشگاه ها
۴- بيمه نامه هاي انبار
۵- بيمه نامه هاي جامع خانوار
۶- بيمه نامه هاي اصناف
 
خطرات تحت پوشش در بيمه نامه هاي آتش سوزي :
در بيمه هاي آتش سوزي كليه خسارات مستقيم ناشي از آتش سوزي ، صاعقه ، انفجار و خسارات و هزينه هاي ناشي از اقدامات لازم كه به منظور جلوگيري از توسعه خسارت صورت مي گيرد و خسارات و هزينه هاي ناشي از نقل مكان ضروري مورد بيمه به منظور نجات آن از خطرات بيمه شده قابل پرداخت مي باشد و از سويي بيمه گزار مي تواند با پرداخت حق بيمه اضافي ، علاوه بر خطر آتش سوزي و صاعقه و انفجار ، خطرات ذيل را نيز به تبع آن خريداري نمايد .

شرایط بیمه نامه آتش سوزی بیمه البرز به شرح ذیل می باشد:

۱- زلزله
خسارت وارده به مورد بيمه كه مستقيماً‌ در اثر وقوع خطر زلزله و همچنين آتش سوزي ناشي از آتشفشان كه در زمان وقوع زلزله ايجاد شده و به تمام يا قسمتي از مورد بيمه آسيب وارد نمايد .

۲- سيل
خسارات مستقيم وارده به مورد بيمه كه ناشي از خروج آب از مسير طبيعي خود بعلت ريزش باران ، طغيان رودخانه يا شكسته شدن سد ايجاد شده باشد .

۳- طوفان ، گردباد ، تند باد
خسارت مستقيم ناشي از طوفان ، گردباد وارده به مورد بيمه مشروط بر اينكه سرعت آن حداقل ۶۲ كيلو متر بر ساعت باشد و وقوع طوفان ، گردباد و تند باد توسط سازمان هواشناسي بعنوان مرجع ذيصلاح در كشور ،‌مورد تاييد قرار گيرد .

۴- سقوط هواپيما هواپيما ، بالگرد و قطعات منفصله آن

خسارت مستقيم از سقوط هواپيما ، بالگرد و قطعات و اشياء جدا شده از آن

۵- شكست شيشه
خسارت ناشي از شكست شيشه هاي منصوب در محل مورد بيمه (با ضخامت حداقل ۶ ميلي متر) در اثر حادثه يا برخورد شي خارجي

۶- تركيدگي لوله هاي آب
خسارت آبديددگي وارده به مورد بيمه ناشي از تركيدن ، سوراخ شدن لوله هاي آب ، لبريز شدن تانكها ، تاسيسات و ساير دستگاههاي آبرساني و لوله كشي آب و فاضلاب كه از محل مورد بيمه عبور و يا نصب شده باشد .

۷- ضايعات ناشي از آب برف و باران
خسارت وارده در نتيجه آب باران ، تگرگ و يا ذوب شدن برف در محل مورد بيمه مشروط بر اينكه آب از طريق بام و يا بعلت گرفتگي لوله ها ،‌ لبريز شدن آبروها و يا ناودان ها به محل مورد بيمه نفوذ كرده باشد .

۸- سرقت با شكست حرز
خسارت وارده در اثر فقدان يا خراب شدن اموال بيمه شده كه ناشي از سرقت با شكستن حرز باشد . پرداخت خسارت سرقت كالا از انبار فروشگاه ها و كارخانجات ،‌ با توجه به تغيير مداوم موجودي ، مشروط به استفاده بيمه گزار از نرم افزار معتبر ثبت ورود و خروج كالا بوده و مبناي محاسبه خسارت ، تطبيق گزارش اخذ شده از نرم افزار مورد نظر با دفاتر ورود و خروج كالا ،‌ كاردكس انبار و تاييد آن توسط كارشناس بيمه گر مي باشد .

موارد ذيل سرقت با شكستن حرز محسوب مي شود :
۱- بازكردن درب بوسيله كليد تقلبي يا هر وسيله ديگر
۲- ورود سارق به محل مورد بيمه با تهديد و اعمال زور
۳- ورود سارق به محل مورد بيمه از روي ديوار ، پشت بام و يا حصار

استثنائات :
۱- سرقت در موقع جنگ ، اغتشاشات داخلي ، اعتصاب ، شورش ، آشوب و بلوا
۲- لپ تاپ ، تلفن همراه و لوازم جانبي
۳- سرقت در مناطق جنگي
۴- سرقت در هنگام و پس از آتش سوزي ، صاعقه ،‌انفجار ،‌ سيل ،‌زلزله و ساير بلاهاي طبيعي
۵- دله دزدي

۹- اعتصاب ، شورش آشوب و بلوا
خسارت وارده به مورد بيمه كه مستقيماً ناشي از اعتصاب ،‌شورش ، آشوب و بلوا ايجاد گرديده باشد ،‌ با شرايط مربوط به srcc تحت پوشش مي باشد.

۱۰- برخورد جسم خارجي
خسارت وارده به مورد بيمه در اثر برخورد مستقيم اجرام سماوي و وسائط نقليه زميني و ريلي .

۱۱- خود به خودسوزي
خسارت وارده به مورد بيمه كه با توجه به شرايط ذاتي وارگانيك خود (فرآيند فعل و انفعال بيولوژيك كه معمولاً از تركيبات كربوهيدراتها بوده و عمدتاً در گياهان وجود دارد ) و بدون در معرض و در مجاورت قرار گرفتن آتش ، حرارت و يا تماس با مواد ديگر و وسايل آتش زنه ، مطابق با بيمه نامه و الحاقيه هاي صادره تحت پوشش مي باشد .

۱۲- دستگاه آبفشان اسپرينكلر
خسارت مستقيم وارده به مورد بيمه كه ناشي از نشت يا آبفشاني دستگاه بوده و همچنين خسارت وارده به خود دستگاه آبفشان و تاسيسات مربوط به آن ،‌ طبق شرايط مربوط به آن تحت پوشش خواهد بود .

۱۳- رانش ،‌ ريزش و فروكش زمين
خسارت مستقيم ناشي از رانش ،‌ريزش و فروكش زمين به مورد بيمه ، در اثر عوامل طبيعي

۱۴- ريزش سقف ناشي از سنگيني برف
خسارت وارده به مورد بيمه كه مستقيماً‌ ناشي از ريزش سقف در اثر سنگيني برف باشد ، مشروط به تاييد سازمان هواشناسي مبني بر ريزش برف سنگين ، بعنوان مرجع ذيصلاح در كشور

۱۵- ريزش كوه و سقوط بهمن
خسارت مستقيم وارده به مورد بيمه ناشي از ريزش كوه و سقوط بهمن (توده اي از برف و يخ كه بطور ناگهاني از كوه سرازير شود )

۱۶- ريزش مواد مذاب
خسارت وارده به مورد بيمه هنگام عمليات ذوب و جابجايي و يا سرريز شدن آن كه ناشي از ريزش مواد مذاب به علت شكستن و يا سوراخ شدن بدنه كوره و يا پرتاب مواد مذاب باشد.

۱۷- ظروف تحت فشار
خسارت وارده به ظروف تحت فشار صنعتي مورد بيمه كه بعلت دفرمه شده (تغيير شكل ناگهاني) ، تركيدن و تلاشي اين ظروف ايجاد گرديده ، تحت پوشش مي باشد .

۱۸- شرايط عدم النفع از آتش سوزي (وقفه در فعاليت)
جبران زيان مالي وارده ( از دست دادن يا كاهش سود) ناشي از توقف در فعاليت بيمه گذار ، در اثر بروز خطرات تحت پوشش بيمه نامه و در طي دوره غرامت ، با رعايت موارد مربوطه مي باشد .

۱۹-ساير مواردي كه به صورت موردي با بيمه مركزي هماهنگ واخذ مي گردد۰

بيمه نامه ها به دو نوع ذيل صادر مي گردد:

۱-بيمه نامه هاي ثابت : بيمه نامه هاي معمول صادره براي ريسكهاي ثابت

۲- بيمه نامه اظهارنامه اي :اين نوع بيمه نامه براي موجودي ها و مواد اوليه اي است كه دائماً در حال تغيير سقف سرمايه مي باشند استفاده مي گردد . و با رعايت شرايط مربوطه اين پوشش ارايه مي گردد .

راهنماي خريد و مراحل صدور بيمه نامه هاي آتش سوزي

شرايط پرداخت خسارت بيمه هاي آتش سوزي

نحوه پرداخت و مهلت اعلام خسارت بيمه هاي آتش سوزي

مدارك مورد نياز پرونده خسارت بيمه هاي آتش سوزي

نحوه محاسبه و قابليت مقايسه حق بيمه هاي آتش سوزي

اصطلاحات مورد نياز بيمه هاي آتش سوزي

برچسب ها: بیمه البرز ، آتش سوزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: