April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۸۶۵
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
0
شاکی گفت: من فقط از اين مرد يك شماره تلفن داشتم و همه ديدارهايمان در مكان‌هاي عمومي بود. قرار بود او برايم بليت سفر به تركيه تهيه كند و در آنجا كارهاي تهيه ويزاي اروپايي‌ام انجام شود.
پول‌نیوز - مرد شیاد به بهانه تهیه ویزای شینگن زنی را فریب داده و قصد داشت وی را مورد آزار و اذیت قرار دهد اما پیش از عملی کردن نقشه‌اش دستگیر و محاکمه شد.

به گزارش همشهری، شكايت اين زن چندي قبل در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران ثبت شد. او وقتي در برابر قاضي حسين اصغرزاده قرار گرفت گفت: مدتي قبل تصميم گرفتم به آلمان سفر كنم اما تهيه ويزاي اين كشور و ويزاي شينگن برايم دشوار بود. براي گرفتن ويزا تلاش زيادي كردم اما فايده‌اي نداشت تا اينكه يك روز با مرد جواني آشنا شدم كه ادعا مي‌كرد به‌دليل نفوذ و رابطه‌اي كه در سفارتخانه كشورهاي اروپايي دارد مي‌تواند به سادگي برايم ويزاي شينگن تهيه كند.

او گفت براي اين كار بايد به او 40ميليون تومان به‌عنوان پيش پرداخت بدهم من هم قبول كردم. شاكي ادامه داد: من فقط از اين مرد يك شماره تلفن داشتم و همه ديدارهايمان در مكان‌هاي عمومي بود. قرار بود او برايم بليت سفر به تركيه تهيه كند و در آنجا كارهاي تهيه ويزاي اروپايي‌ام انجام شود. مرد جوان با من در محل خلوتي قرار گذاشت تا مدارك را تحويل دهد. آن روز او من را به آپارتماني خلوت برد. هيچ‌كس آنجا نبود. همين كه وارد شدم ناگهان لحن او تغيير كرد. فهميدم نيت بدي دارد. ناگهان به طرفم آمد و مي‌خواست به من تعرض كند اما در فرصتي مناسب توانستم از آنجا فرار كنم.

به‌دنبال اظهارات اين زن قاضي اصغرزاده به مأموران آگاهي دستور داد تا تحقيقات ويژه‌اي را در اين‌باره آغاز كنند. تنها سرنخ پليس از اين مرد يك شماره تلفن و تصوير چهره نگاري شده وي بود و همين موضوع كار پليس را دشوار مي‌كرد. با وجود اين در شرايطي كه 6‌ماه از اين ماجرا مي‌گذشت كارآگاهان با استفاده از ترفندهاي پليسي توانستند مخفيگاه متهم را شناسايي و وي را دستگير كنند. به اين ترتيب هفته گذشته وي در دادگاه محاكمه شد.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده، متهم با پذيرش اتهام كلاهبرداري و نقشه سياهش براي تعرض به زن جوان گفت: ابتدا فقط قصدم كلاهبرداري از متهم بود اما در ادامه وسوسه شدم و نقشه شومي كشيدم. وي ادامه داد: به دروغ به زن جوان گفته بودم كه در سفارتخانه‌هاي اروپايي آشنا دارم و مي‌توانم ويزا تهيه كنم اما همه اين حرف‌ها فقط براي فريب وي بود.

قرار بود در ازاي گرفتن ويزا 70ميليون تومان نصيبم شود كه از اين مبلغ 40ميليون تومان آن را گرفته بودم و فقط يك بليت به مقصد تركيه براي طعمه‌ام تهيه كرده بودم و اگر او با اين بليت به تركيه مي‌رفت در آنجا سرگردان مي‌شد چراكه از ويزاي شينگن خبري نبود. متهم در ادامه اعترافاتش گفت: روزي كه قرار بود بليت‌ها را به زن جوان تحويل بدهم وسوسه شدم و فكر پليدي به ذهنم رسيد اما او پيش از عملي شدن نقشه‌ام فرار كرد.

در پايان اين جلسه، هيأت قضات شعبه هشتم وارد شور شدند و متهم را به تحمل 7سال حبس، رد مال 40ميليون تومان به متهم و 40ميليون تومان جزاي نقدي محكوم كردند. در همين حال قاضي حسين اصغرزاده از شهرونداني كه با اين ترفند از آنها كلاهبرداري شده است دعوت كرد براي شكايت به پليس آگاهي مراجعه كنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: