April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۷۱۷
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
0
پول‌نیوز - بعد از اخراج 11 هزار کارگر هند و پاکستان، عربستان این بار ۹ هزار کارگر فیلیپینی را اخراج کرد، وزیر کار فیلیپین برای بازگرداندن این کارگران به عربستان سفر کرده است.

به گزارش مانیلا تایمز، سیلوستر بلو وزیر کار فیلیپین برای بازگرداندن 9 هزار تبعه این کشور که به دلیل تشدید بحران اقتصادی در عربستان ناشی از کاهش شدید قیمت نفت به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر کرده است.

رئیس جمهور فیلیپین به وزارت کار این کشور دستور داده است تا تمام کارگران فیلیپینی حاضر در عربستان را به کشور بازگردانند.

بنا به اعلام وزیر کار فیلیپین، تعدادی از اتباع این کشور برای دریافت بدهی‌های خود از کارفرمایان در عربستان باقی می‌مانند.

 11 هزار کارگر فیلیپینی در عربستان از کار خود برکنار شده‌اند که تاکنون 2 هزار نفر از آنان به کشور خود بازگشته‌اند.

یکی دیگر از مشکلاتی که کارگران در خروج از عربستان با آن روبرو هستند این است که برای خروج از این کشور نیاز به تایید کارفرمایان خود دارند که بسیاری از این کارفرمایان به دلیل بحران اقتصادی در عربستان، این کشور را ترک کرده‌اند.

طی سالهای گذشته با سقوط بیش از 70 درصدی قیمت نفت درآمد سعودی‌ها به شدت کاهش یافته، به طوری که این کشور کسری بی‌سابقه‌ای که به گفته خودشتان 98 میلیارد دلار است را تجربه می‌کند.

کاهش درآمدها طوری است که عربستان اخیرا مجبور شد قیمت حامل‌های انرژی را برای مردم 50 درصد گرانتر بدهد.

با فشار کاهش قیمت نفت به عربستان که 90 درصد درآمدش وابسته به نفت است، پرداخت حقوق کارگران داخلی ماهها به تعویق افتاده و همچنین مجبور شده کارگران خارجی را اخراج کند.

اخیرا 11 میلیون کارگر هندی و پاکستانی را اخراج کرد که به شدت مورد اعتراض وزرای خارجی این کشورها قرار گرفت و اکنون نوبت به فیلیپینی‌ها رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: