April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۰۹۸
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
۳
در روزهای گذشته با شروع فصل چهارم برنامه خندوانه ،غیبت جناب خان با صدا پیشگی محمد بحرانی حاشیه های زیادی را ایجاد کرد.
دلایلی که باعث شد جناب خان به خندوانه برنگردد پول‌نیوز -فردی که به عروسک جناب خان شخصیت حقوقی داد این روزها فراموش شده است.حرف ما نقض قانون کپی رایت نیست.نمی گویم این قانون که برای اجرای آن تلاش بسیاری شد روی کاغذ بماند اما کاش قانونی هم برای حق و حقوق فردی که روح را در این عروسک دمید بود.

در روزهای گذشته با شروع فصل چهارم برنامه خندوانه ،غیبت جناب خان با صدا پیشگی محمد بحرانی حاشیه های زیادی را ایجاد کرد.

شایعات و خبرسازی های مختلف باعث شد تا رامبد جوان از صدا پیشه عروسک جناب خان به عنوان اولین مهمان در برنامه خود دعوت و اتفاق های پیش آمده را برای مردم بازگو کند.

دلیل اینکه عروسک جناب خان در این فصل نمی تواند در برنامه محبوب خندوانه باشد حدیث مفصلی دارد که نمی خواهیم در این یادداشت به آن بپردازیم و تنها امیدواریمان این است که دو دوست قدیمی یعنی رامبد جوان و سعید سالارزهی بتوانند از این مناقشات فارغ شوند و مردم بیش ا زاین چشم انتظار حضور دوباره جناب خان نباشند.

اما چه شد که جناب خان توانست جایگاه خود را در جامعه امروز ما پیدا کند؟بدون شک طراحی عروسک و شکل ظاهری آن در ایجاد ارتباط با مخاطب نکته بسیار مهمی است که نمی توان از آن غافل ماند ولی با مرور عروسک هایی که خواستند جای خود را در بین مردم باز کنند و نتوانستند به این نتیجه می رسیم که بعد از شکل و شمایل جذاب جناب خان،صدا پیشه و عروس گردان های آن نقش قابل توجهی را ایفا کردند.

رسیدن به جایگاهی که اکنون جناب خان دارد به لحاظ وی‍ژگی های ظاهری نیست، چه بسا بودند عروسک هایی که ظاهر مجذوب کننده ای داشتند اما به خاطر نداشتن صدا پیشه خوب از نظرها محو شدند.

صدا پیشه جناب خان با بیان مشکلات روزمره کشور به زبان طنز جایگاه وی‍ژه ای در بین مخاطبان خود پیدا کرده بود به گونه ای که بعد از هر اتفاق مهمی بینندگان برنامه خندوانه منتظر واکنشی از سوی وی بودند.حتی تکه کلام های جناب خان نقل محافل مختلف شده بود.موضوعاتی که خیلی ها از گفتن آن واهمه داشتند همواره از زبان جناب خان بازبان طنز و شوخی و البته بسیار گزنده و پرجرأت بیان می شد.

فردی که به عروسک جناب خان شخصیت حقوقی داد این روزها فراموش شده است.حرف ما نقض قانون کپی رایت نیست.نمی گویم این قانون که برای اجرا شدنش تلاش زیادی صورت گرفت روی کاغذ بماند اما ای کاش قانونی هم بودکه فردی که روح را در این عروسک دمید هم می توانست حق و حقوقی داشته باشد.

در این میان از هنرمندی رامبد جوان و ارتباط کلامی مناسب با جناب خان در برنامه خندوانه نیز نباید غافل شد. اینکه جوان با مهمانانش می توانست موضوعات بسیاری را برای محمد بحرانی و تیم فکری برنامه خندوانه مهیا کند تا جناب خان با صحبت های خاص خودش،‌ باعث خنده وشادی مخاطبان شود عامل اصلی جذابیت او در برنامه خندوانه شد.

مطمئنا جناب خان بدون محمد بحرانی و هنرمندی عروسک گردانانش، نه تنها عروسکی بلا استفاده می شد بلکه هیچگاه عاملی برای فروش ارزش افزوده‌های امروزه‌اش مانند عروسک ها و لوازم تحریر آن نیز نمی شد.

در این روزها که بحث احقاق حقوق طراح عروسک جناب خان در فضای مجازی رنگ و بوی خاصی به خود گرفته، بهتر بود جایی هم برای صدا پیشه آن در نظر گرفته می شد. در این شرایط دیواری کوتاه تر از محمد بحرانی نمی توان یافت.

جوان از جانب خود و سالارزهی هم از دیدی که دارد به این ماجرا نگاه می کنند ولی حرف ما مردمی است که در فصل چهارم برای دیدن جناب خان انتظار کشیدند.جناب خانی که محمد بحرانی او را مهمان خانه هایمان کرد.

شاید اگر صدا پیشه آن با جان و دل حرف نمی زد و آواز نمی خواند و قومیت ها را به وحدت دعوت نمی کرد خلاء حضور آن آزاردهنده نبود ولی اکنون از این محبوبیت خاطراتی مانده که معلوم نیست تکرار شدنی است یا خیر.محمد بحرانی در مجموعه کلاه قرمزی هم توانست به عروسک هایی مثل آقای همسایه ، ببعی شخصیت ببخشد.

شخصیت هایی دوست داشتنی و تاثیر گذار. توانایی وی را نمی توان انکار کرد؛ حال اگر جناب خانی هم برنگشت حداقل امیدواریم عروسکی دیگر متولد شود تا حرف های که دیگران از گفتنش واهمه دارند صداپیشه ما در قالب طنز بگوید. طنزی که می تواند بیشترین اثر گذاری را در جامعه داشته باشد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
23:30 - 1395/10/05
سلام.
).جناب خانی که محمد بحرانی او را مهمان خانه هایمان کرد(
کاملا درسته
sivhf
Iran, Islamic Republic of
14:03 - 1395/10/06
نقش صدا پیشگی آقای بحرانی نه تنها انکار ناپذیر است بلکه تکرار نشدنی است. پس در حالت خوبش بهتر است دو طرف کنار بیایند. در غیر این صورت به اقای بحرانی با قدرت شخصیت پردازیی که دارند مانند اقای ایرج طهماسب توصیه می گردد هرچه سریعتر با چهره واقعی خود در قالب شخصیت جنوبی همانند ناصر سلیمانی و حمید فرخ نزاد جلویی دوربین رفته و مردم عزیزش را از هنر خداداییش سیراب و به وجد برساند.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
11:54 - 1395/10/09
سلام بنظر من جناب خان باید با اسم دیگر و شکل وشمایل دیگر مثلا بعد از یک تصادف سخت وجراحی پلاستیک وبا صدای اقای بحرانی ظاهر شود اگر تلویزیون ورامبد جوان نبودآیا جناب خان وجود داشت تا دنبال پول کلان برای احقاق حقوقت باشد بدون در نظر گرفتن مردم که همان این مردمند که مالک اصلی برنامه های سیما هستند
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: