کد خبر: ۲۲۳۶۸۶
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
0
دکتر رامسي توصيه مي کند هميشه به مقدار کافي آب مصرف کنيد و خصوصا زماني که از خواب بلند مي شويد کمي آب ميل کنيد.
پول نیوز- اندیشه وزن کم کردن در ميان بسياري از افراد خصوصا ميان خانم ها رواج دارد. عمدتا هم قبل از شروع سال نو شروع و اندک اندک به دست فراموشي سپرده مي شود.

شايد بهتر باشد با به کار گرفتن برخي عادات مناسب، کاهش وزن را تنها به قبل از نوروز موکول نکرده و براي تمام طول سال آن را در نظر داشته باشيم. براي آنکه با سبک جديدي از زندگي آشنا و خود را از لذت هاي روزمره نيز محروم نکرده باشيم، بهتر است از کارهاي نه چندان دشوار آغاز کنيم.
شايد بد نباشد راهکارهاي اين نوشته را جزو برنامه ريزي هاي مهم سال جديد قرار داده و با به کار بردن آنها در طول زمان و با صبر بيشتر وزن کم کنيد. با هم اين راهکارها را مرور مي کنيم:

براي ناهار خوردن هر چند هم کوتاه زمان خاص خودش را بدهيد.

اينکه پشت ميزتان بنشينيد و يا همزمان با نگاه کردن به تلويزيون غذا ميل کنيد در غذا خوردن تان اختلال به وجود مي آورد. از آنجايي که مغز به درستي در نمي يابد که چه چيزي مي خوريد، بدون احساس رضايت کامل و با خوردن مقدار بيشتري غذا از جا بلند خواهيد شد.
دکتر «آليسا رامسي» مي گويد: "بيشتر افراد به بشقاب خود نگاه مي کنند اما واقعا نمي دانند که در آن بشقاب چه بوده. به همين دليل هم احساس رضايت در آنها به وجود نمي آيد و يک ساعت بعد باز هم گرسنه مي شوند.”

ايده آل ترين حالت اين است که بازه زماني بين ۲۰ تا ۳۰ دقيقه را بر روي غذايي که مي خوريد تمرکز کنيد. دکتر رامسي بر آن باور است حتي اگر نمي توانيد حداقل ۵ تا ۱۰ دقيقه را تنها به غذا خوردن اختصاص دهيد.

کوچک ترين بشقاب را انتخاب کنيد.

زماني که به رستوران يا مهماني مي رويد اگر از بشقاب هاي کوچک تري استفاده کنيد فرصت خواهيد داشت که باز هم به سراغ غذاها برويد و از آنها بکشيد. اما اگر بشقاب خود را پر کنيد عمدتا مجبور به تمام کردن آن هستيد و امکان دارد پرخوري کنيد.

قبل از آنکه قهوه بنوشيد يک ليوان آب ميل کنيد.

بسياري از مواقع احساس تشنگي با گرسنگي اشتباه گرفته مي شود. حتي زمان هايي که تازه غذا ميل کرده ايد و اصلا گرسنه نيستيد امکان دارد که احساس تشنگي گول تان بزند و گمان کنيد که دوباره گرسنه شده ايد.

دکتر رامسي توصيه مي کند هميشه به مقدار کافي آب مصرف کنيد و خصوصا زماني که از خواب بلند مي شويد کمي آب ميل کنيد.

قبل از آنکه براي خريد کردن به سوپر برويد ميان وعده اي ميل کنيد
اگر در زمان خريد مواد غذايي و خوراکي گرسنه باشيد به سراغ خوراکي هاي ناسالم خواهيد رفت اما اگر سير باشيد گزينه هايي را انتخاب خواهيد کرد که سالم تر هستند.

چيپس را از داخل کاسه ميل کنيد
درست است که به خود مي گوييد بعد از خوردن ده عدد ديگر نخواهم خورد اما در بسياري از مواقع به اين وعده خود عمل نمي کنيد بنابراين بهتر است از داخل بسته بندي اصلي چيپس آن را ميل نکنيد. پس کمي از آن را داخل کاسه ريخته و ميل کنيد.

يخچال خود را از سبزيجات پر کنيد
دکتر رامسي مي گويد که هميشه يخچال خود را از سبزيجات تازه يا نيم پخته پر کنيد. بسياري از افراد از اين موضوع شکايت دارند که سبزيجات خيلي سريع خراب مي شوند براي جلوگيري از اين وضعيت مي توانيد از انواع نيم پخته و فريزري سبزيجات استفاده کنيد که خيلي هم سريع آماده مي شوند.
مي توانيد در کنار وعده هاي غذايي از آنها استفاده کنيد و از شيريني طبيعي موجود در آنها هوس خوردن شيريني تان را برآورده سازيد.

غذا را از روي گاز بکشيد
اگر از روي گاز غذا را بکشيد و ملاقه را هم همان جا باقي بگذاريد و سر جاي تان بنشينيد، براي کشيدن دوباره غذا سريع به سراغ گاز نخواهيد رفت.
از آنجايي که حدود ۲۰ تا ۳۰ دقيقه طول مي کشد که پيام سيري به مغز مخابره شود، با اين کار فرصت آن را پيدا خواهيد کرد تا اين پيام را به مغز خود برسانيد.

به سبد ناني که در مقابل تان گذاشته مي شود نه بگوييد
حتي اگر گرسنه هم نباشيد و چنين سبدي در مقابل شما گذاشته شود ممکن است براي خوردن آن وسوسه شويد.
در واقع اين سبد در آنجا گذاشته شده تا شما از دير آمدن غذا روي ميز شکايت نکنيد. اين سبد تنها پر از کالري است و احتمالا فراموش خواهيد کرد آن را هم در فهرست کالري هاي مصرفي آن وعده قرار دهيد.
بهتر است آن را از جلوي خود برداريد و يا از گارسون بخواهيد که آن سبد را از جلوي شما بردارد.

هميشه براي غذاي اضافه درخواست ظرف يک بار مصرف کنيد
عمدتا وعده غذايي اي که در رستوران خورده مي شود مي تواند معادل چند وعده گاهي ۶ وعده غذاي معمولي اي باشد که ميل مي کنيد بنابراين از همان ابتدا و براي جلوگيري از پرخوري، به خودتان قول بدهيد که تنها نيمي از آن را خواهيد خورد.
بلافاصله با رسيدن به نيمه غذا قاشق و چنگال را پايين گذاشته و سر قول خود بمانيد و باقي آن را با خود ببريد.



منبع:روزیاتو


برچسب ها: سلامت ، کاهش وزن ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: