April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۳۴۳۱
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
0
روسیه به‌دنبال فروش 600 فروند هواپیمای برد بلندپول‌نیوز - شرکت هواپیماسازی روسیه (UAC)اعلام کرد امیدوار است که هواپیمای برد بلند و پهن پیکری که این شرکت با شرکت هواپیمای تجاری چین (COMAC) در حال ساخت دارد، طی ۲۰ سال بیش از ۶۰۰ فروند فروش کند.

این جت نشان دهنده تلاش روسیه و برای رقابت با بخش پرسود و پر طرفدار هواپیماهای پهن پیکر است که در حال حاضر بین ایرباس اروپایی و رقیب آمریکایی‌اش بوئینگ تقسیم شده است.

پرواز آزمایشی اول این تولید مشترک برای ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است و انتظار می‌رود اولین تحویل هم ۲ سال بعد از این تاریخ انجام شود.

رییس UAC ،یوری اسلایوسار، در نمایشگاه پاریس گفت: ما و COMAC از این محصول انتظارات بزرگی داریم.

وی اضافه کرد: امیدوار است بیش از ۶۰۰ فروند آن را در طول ۲۰ سال به فروش رساند.

UAC با فرمان پوتین در سال ۲۰۰۶ با گرد هم آوردن سرمایه‌های هوانوردی روسیه تشکیل شد و در نظر دارد سودهای کلان تجارت هواپیمای این کشور را احیا کند. این شرکت مالک برندهای روسی مثل توپولوف، ایلیوشین، و میگ و همچنین برنامه سوپرجت تجاری سوخو است.

اسلایوسار همچنین درخواست کرد تحریم‌های غربی علیه روسیه برداشته شود. او به خبرنگار رویترز گفت: ما علاقه داریم هرگونه تحریم را از بین برده و لغو کنیم چراکه در آینده بسیار مفید خواهد بود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: