April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جراحی بسته بهترین روش درمان نشتی های قلبپول‌نیوز - تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی انجمن آترواسکلروز ایران گفت: جراحی قلب بسته بهترین روش برای درمان نشتی های قلبی است که معمولا پس از جراحی قلب باز رخ می دهد؛ این روش درصد موفقیت بالا و احتمال خطر بسیار پایینی (حدود سه درصد) دارد.

دکتر مسعود اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در برخی بیماران که جراحی قلب باز می شوند، پس از مدتی از کنار دریچه های قلب، نشت خون ایجاد می شود که به آن در اصطلاح علمی نشت از کنار دریچه گفته می شود.

وی گفت: در بسیاری از موارد می توان از طریق جراحی بسته و از مسیر رگ پا، وسیله ای را در محل نشتی دریچه نصب و نشتی را قطع کرد که در این صورت دیگر نیازی به جراحی باز نیست.
اسلامی ادامه داد: جراحی قلب باز در بیماری که یک بار جراحی قلب شده خطر بسیار بالایی دارد؛ بنابراین بهترین روش برای رفع نشتی های دریچه آئورت، میترال یا تریکوسپید جراحی بسته است.

وی درخصوص میزان موفقیت و خطر این روش درمانی برای رفع نشتی های قلبی گفت: خطر جراحی بسته نسبت به جراحی باز بسیار کمتر است؛ بیماری که یک بار جراحی باز شده اگر دوباره جراحی شود، خطر آن حدود 20 تا 30 درصد است اما به طریق جراحی بسته احتمال خطر به کمتر از 3 تا 4 درصد می رسد.

عضو هیات علمی انجمن آترواسکلروز ایران، بی توجهی نسبت به درمان نشتی دریچه را بسیار خطرناک دانست و افزود: یکی از عوارض نشتی دریچه، سرفه های ممتد و خشک است که این گونه بیماران با آن مواجه هستند؛ در این عارضه خون از قلب به ریه پس می زند و بیمار دچار سرفه های خشک می شود.

اسلامی گفت: برخی از این بیماران بیشتر در زمانی که دراز می کشند یا می خوابند، دچار سرفه های شدید می شوند و آن هم به علت تجمع آب در ریه ها است که فرد را دچار این عارضه می کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر روش دارودرمانی در بیماری جواب نداد و بیمار همچنان دچار تنگی نفس بود و سرفه می کرد، باید حتما جراحی شود زیرا اگر درمان را عقب بیاندازد، عضله قلب هم ضعیف می شود و وضعیت بیمار بدتر خواهد شد.

** روماتیسم قلبی، شایعترین علت ایجادکننده مشکلات دریچه قلب
عضو هیات علمی انجمن آترواسکلروز ایران با بیان این که یکی از دلایل انجام جراحی قلب باز، مشکلات دریچه های قلبی است، افزود: مشکلات دریچه های قلب علل مختلفی می تواند داشته باشد که شایعترین آن روماتیسم قلبی است؛ افرادی که در دوران کودکی یا نوجوانی دچار گلودرد چرکی شده و درمان موثر نشده اند، این بیماری به قلب آنان آسیب زده که در سال های بعدی عمر منجر به نارسایی دریچه قلب می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: از این رو همه افراد به ویژه والدین درخصوص فرزندان خود باید توجه داشته باشند که در صورت بروز گلودردهای چرکی، حتما درمان را تا انتها ادامه دهند و از قطع خودسرانه دارو پرهیز کنند.

وی افزود: یکی دیگر از علل مشکلات دریچه قلب، بیماری های مادرزادی قلب است که ممکن است منجر به مشکلات دریچه ای شود. همچنین سکته قلبی و ضعف عضله قلب نیز می تواند منجر به مشکلات دریچه قلب شود.

منبع: ایرنا
برچسب ها: جراحی ، قلب ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: