کد خبر: ۲۴۴۷۱۵
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
0
پول‌نیوز - مدیر جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه نقش بانوان در میراث مکتوب تمدن اسلامی مغفول مانده است، از برگزاری همایش کتاب سال بانوان در جامعه‌الزهرا(س) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی با اشاره به موضوع اهمیت کتاب و نقش میراث مکتوب در تمدن بشری عنوان کرد: برخی افراد، آغاز تمدن انسانی را همزمان با کتابت و میراث مکتوب می‌دانند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) با تصریح بر اینکه با حذف کتابت و میراث مکتوب از تمدن بشری، بیش از 90 درصد میراث علمی بشر از بین می‌رود، گفت: نوشته، نوشتار و کتاب، سنگ تمدن بشری و منتقل کننده اساس دانش، فرهنگ و تمدن انسانی به نسل‌های بعد است.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در میراث مکتوب تمدن اسلامی مغفول مانده است، افزود: در طول تاریخ و تمدن پرافتخار اسلام، شخصیت‌های علمی برجسته‌ای در میان بانوان حضور داشتند که تألیفاتی از خود به یادگار گذاشتند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) افزود: بانو آمنه بیگم مجلسی، خواهر علامه مجلسی یکی از بانوان مجتهده در عصر خود بود که از دانش و فقاهت ایشان، تألیفاتی به جای مانده، اما چهره ایشان در میان ما ناشناخته است، بانو فاطمه فیض خواهر علامه فیض کاشانی از دیگر بانوان دانشمند و بافضیلتی است که آثار ارزشمندی از ایشان به دست ما رسیده است.

وی در ادامه به دختر شهید اول که بانوان آن عصر درباره مسائل فقهی به ایشان مراجعه می‌کردند اشاره و اظهار داشت: جامعه‌الزهرا(س) اقداماتی در دستور کار خود دارد تا بانوان جامعه به نقش و جایگاه شایسته خود در پیشبرد فرهنگ اسلامی برسند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان با حمایت و تصویب هیئت امنای این مؤسسه در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز در حوزه بانوان، حوزه علمیه‌ای به گستردگی جامعه‌الزهرا(س) در کل جهان اسلام وجود ندارد.

مدنی به سابقه درخشان این مؤسسه اشاره کرد و ادامه داد: جامعه‌الزهرا(س) هم اکنون 14 هزار طلبه شاغل به تحصیل و بیش از 50 هزار فارغ التحصیل در سطوح و رشته‌های مختلف تحصیلی دارد، همچنین مجتمع آموزشی تربیتی هدی و دانشکده هدی نیز وابسته به این مؤسسه می باشند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات جامعه‌الزهرا(س) برگزاری همایش کتاب سال بانوان است و این مؤسسه با ظرفیت بالای خود در این مسیر مقدس گام برمی دارد.


برگزاری همایش بانو مجتهده امین در هفته پژوهش

مدیر جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: سابقه همایش کتاب سال بانوان با عنوان همایش بانومجتهده امین بود که به صورت محدودتر و با اهداف کوچکتر به مدت دو سال در این مجموعه برگزار شده است، البته امسال همایش بانو مجتهده امین همچون سال‌های گذشته در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

مدنی با بیان اینکه کتاب سال بانوان در سطح گسترده‌ای برگزار می شود، گفت: این همایش در سال اول ویژه بانوان مؤلف در محدوده علوم اسلامی و پژوهشگران حوزه زن و خانواده از دیدگاه اسلام برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: