تهدیدهای ترامپ نمی‌تواند فروش هواپیما به ایران را لغو کند
کد خبر: ۲۵۶۴۰۲
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
0
ATR ها هواپیماهای کوچک و خوبی هستند که برای فرودگاه‌های کوچک در شهر‌ها و شهرستان‌های بهترین انتخاب در شرایط کنونی به حساب می‌آیند. این هواپیماها می‌توانند بین 60 تا 70 مسافر را جابه‌جا کنند و موجب توسعه شهرهای کوچک با باندهای فرودگاهی کوچک شوند.
پرواز ATR ها در آسمان پسابرجام پول‌نیوز-دو ATR دیگر در مهرآباد فرود آمدند. صبح امروز دهمین و یازدهمین هواپیمای برجامی برخلاف همه اما و اگرها و سنگ‌اندازی‌ها به ایران رسیدند. ATRهایی که به عقیده برخی بهترین انتخاب برای نوسازی ناوگان هوایی داخلی کشور هستند و این در حالی است که برخی دیگر معتقدند خرید ATR ها پول حرام کردن است!

موضوع را با کاپیتان حسن رستگار درمیان گذاشتیم. او به پول نیوز گفت: ATR ها هواپیماهای کوچک و خوبی هستند که برای فرودگاه‌های کوچک در شهر‌ها و شهرستان‌های بهترین انتخاب در شرایط کنونی به حساب می‌آیند. این هواپیماها می‌توانند بین 60 تا 70 مسافر را جابه‌جا کنند و موجب توسعه شهرهای کوچک با باندهای فرودگاهی کوچک شوند.

این فعال صنعت هوایی ادامه داد: خرید 20 فروند ATR  اتفاق بسیار خوبی است که می‌تواند گام مهمی در نوسازی ناوگان هوایی کشور به شمار رود.

هم سطح این ATR ها، بوئینگ 737 قرار دارد. رستگار معتقد است  اگربوئینگ 737 هواپیمای بسیار خوبی است اما با توجه به اینکه خرید بوئینگ و تحویل آن دردسرهای زیادی دارد، خرید  ATR منطقی‌تر بوده و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

رستگار با تاکید بر اینکه ترامپ هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، افزود: تهدید‌ها و خط و نشان‌های ترامپ واهی و پوچ‌اند. شاید برای تحویل بوئینگ‌ها دچار دردسر شویم اما شک نکنید بقیه هواپیماها مانند ایرباس‌ها و ATR ها تمام و کمال به ایران خواهند رسید.

گفتنی است پس از انعقاد تفاهمنامه برجام، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرارداد خرید 200 فروند هواپیمای جدید شامل 100 فروند ایر باس، 80 فروند بوئینگ و 20 فروند ATR را به امضا رساند. در این مدت تاکنون 9 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشورمان اضافه شده که سهم ایرباس 3 فروند و سهم ATR 6 فروند بوده است که با جمع این دو هواپیمای تازه، حالا ایران 11 فروند هواپیمای نو دارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: