April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جاسوس افزار کنترل کننده رایانه‌های شخصی از کار افتادپول‌نیوز - آژانس جرائم ملی انگلیس موفق به خنثی کردن یک تروجان خطرناک شده که در 78 کشور جهان برای کنترل کامل رایانه‌های شخصی به کار گرفته شده است.

به نقل از زددی نت، این تروجان تا به حال به 8600 نفر فروخته شده و این خریداران سوءاستفاده های مختلفی از تروجان مذکور به عمل آورده اند.

بدافزار یادشده LuminosityLink نام دارد و از اواسط سال 2015 در فضای مجازی منتشر شده است. فروشندگان بدافزار یادشده مدعی بوده اند که این برنامه ابزاری قانونی برای مدیریت برنامه های مختلف در سیستم عامل ویندوز است.

کنترل رایانه شخصی فرد قربانی از راه دور، دسترسی به وبکم و راه اندازی آن، ورود خودکار به رایانه، دستیابی به کلمات عبور، جستجو و مدیریت فایل ها برخی از قابلیت های خطرناک این بدافزار محسوب می شود.LuminosityLink حتی می تواند برنامه های ضدویروس و ضدبدافزار را از کار بیندازد.

بررسی ها نشان می دهد از این بدافزار به طور گسترده برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران، کلمات عبور، عکس های خصوصی، ویدئوهای شخصی و داده های دیگر سواستفاده شده است.

با تلاش های مقامات امنیتی این بدافزار از دسترس خارج شده و دیگر کارکرد عملیاتی نیز ندارد. هکرها با دریافت تنها 30 پوند بدافزار مذکور را به علاقمندان می فروختند. عوامل طراح بدافزار LuminosityLink در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، اروپا و استرالیا دستگیر و زندانی شده اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: