April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۲۳۸
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
0
پول‌نیوز - قیمت نفت صبح روز سه شنبه به دلیل کاهش عرضه این کالا در نتیجه اختلال ایجاد شده در تولید نفت کانادا و کاهش صادرات نفت لیبی، بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز انگلیس، با این وجود، کاهش تقاضای نفت، افزایش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری این کشور، از شدت افزایش قیمت نفت کاست.

قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 06:11 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن به 74 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید که نسبت به دیروز (دوشنبه) 13 سنت یا 0.2 درصد افزایش دارد.
کاهش سطح اطمینان در بازار نفت به دلیل کاهش صادرات نفت لیبی موجب افزایش صبح امروز قیمت نفت برنت شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور صبح امروز به بهای 68 دلار و 38 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به دیروز 30 سنت یا 0.4 درصد افزایش دارد.

اشکال فنی به وجود آمده در بزرگترین تسهیلات تولید نفت ماسه ای کانادا در ایالت آلبرتای این کشور به افزایش صبح امروز قیمت های نفت کمک کرد.

افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز در فرایند تولید نفت و نیز افزایش صادرات سوخت چین موجب کاهش حاشیه سود تولید پالایشگاه های آسیایی به کمترین سطح آن در 2 سال گذشته شد و تقاضای آنها برای نفت را کاهش داد.

«جیسون گیمل» از بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا در یادداشتی به رویترز نوشت: با وجود توافق جمعه گذشته اوپک، ما بر این باوریم که در طول ماه های باقی مانده از سال 2018، کمبود عرضه نفت در بازارها ممکن است موجب افزایش قیمت نفت شود.

وی افزود: ما انتظار داریم، قیمت نفت برنت در نیمه دوم امسال بیش از 80 دلار در هر بشکه باشد.
برچسب ها: بازار ، کالا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: