April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۹۱۲۳
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
0
حسین انتظامی گفت: در مدت زمانی بیست روزه و حداکثر تا یک ماه دیگر آیین نامه های جدیدی برای توسعه و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوپا ابلاغ می شود که رانت شکن است و باعث حذف برخی مجوزهای فعلی خواهد شد.

پول‌نیوز - حسین انتظامی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین رویداد پیوند کارآفرینی دیجیتال و استارتاپ های حوزه فرهنگ و هنر با حضور عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استارتاپ های حوزه فرهنگ و هنر گفت: در مدت زمانی بیست روزه و حداکثر تا یک ماه دیگر آیین نامه های جدیدی برای توسعه و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوپا ابلاغ می شود که رانت شکن است و باعث حذف برخی مجوزهای فعلی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ پول‌نیوز، دومین رویداد پیوند کارآفرینی دیجیتال و استارتاپ های حوزه فرهنگ و هنر با حضور ۳۰ استارتاپ برتر حوزه فرهنگ و هنر توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیست روز دیگر، زمان ابلاغ آیین نامه های رانت شکن در حوزه فرهنگ و هنر
بنابراین گزارش دکتر حسین انتظامی،‌ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رویداد گفت: در مدت زمانی بیست روزه و حداکثر تا یک ماه دیگر آیین نامه های جدیدی برای توسعه و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوپا ابلاغ می شود که رانت شکن است و باعث حذف برخی مجوزهای فعلی خواهد شد.

وی افزود: یکی از مواردی که باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار گیرد، مدیریت رگولاتوری است. لازم است در این مسیر، مشارکت بخش خصوصی را در مدیریت بالا ببریم و برای تحقق این مهم نیاز است قوانینی که حداقل متعلق به 40 یا 50 سال پیش است و تعریفی از کسب و کارهای جدید ندارد را اصلاح کنیم.

همچنین در ادامه سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال استارتاپهای حوزه فرهنگ و هنر در خصوص وضعیت بیمه و مالیات کسب و کارهای نو گفت: تفاهم نامه ای در خصوص مالیات کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال در سال ۱۳۹۳ مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و امور دارایی منعقد شده است که بر اساس مفاد این تفاهم نامه موسسات دارای مجوز از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال معاف از مالیات هستند و چنانچه برخی موسسات در این زمینه دچار مشکل باشند میتوانند به امور حقوقی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مراجعه کنند تا مشکل آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال مشمول بند ل ماده 132 قانون شناخته شده اند، افزود: کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال می توانند در منزل به فعالیت پرداخته و نیاز به داشتن دفتر مستقل ندارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ادامه از انعقاد قراردادی با شبکه دو سیما برای معرفی استارتاپ های فرهنگی دیجیتال خبر داد و گفت: تارگرد عنوان برنامه ای است که در ۲۰ قسمت به زودی از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و بخشی از این برنامه به معرفی استارتاپ های حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

وی خاطر نشان ساخت: هم اکنون چند نماد در فضای مجازی وجود دارد که تحت عنوان اعتبار بخشی به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی ایجاد شده است و مشکلاتی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است که در جلسات مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت اقتصاد و امور دارایی مقرر شد همه این نمادها در یک نماد تجمیع شود.

موسویان در ادامه تاکید کرد: به زودی سامانه ای با استفاده از فناوری بلاک چین برای حمایت از کپی رایت توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ایجاد خواهد شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه هر ۳۰ استارتاپ برتر حوزه فرهنگ و هنر به بیان مسائل و گلایه های خویش پرداختند و مهمترین آسیب را که باعث لطمه کسب و کارهای نو شده است، عدم رعایت کپی رایت، وجود برخی رانتها در صدور مجوز و اخذ مالیات از کسب و کارهای نو فرهنگی عنوان کردند که مقرر شد کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان استارتاپ ها و وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل این مشکلات تشکیل شود.

بیست روز دیگر، زمان ابلاغ آیین نامه های رانت شکن در حوزه فرهنگ و هنر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: