April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۷۹۲۸
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
0
رییس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه هر سال ۱۹ درصد رشد دارد که کافی نیست.
پول‌نیوز - ارزش صنعت بیمه زمانی مشخص می شود که مسیر خود را از تمرکز بر بیمه های اجباری به سمت توسعه بیمه های اختیاری تغییر دهد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، غلامرضا سلیمانی که در پنجمین همایش "کیش اینوکس" سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: صنعت بیمه با عرضه سهام در بورس و سپرده گذاری در بانک با دو ضلع نهادهای پولی و مالی تعامل دارد و ما اعتقاد داریم عملکرد هر رکن اقتصادی بر ارکان دیگر اثرگذار است.

صنعت بیمه سالانه 19 درصد رشد می‌کند

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به لزوم رشد متناسب سه رکن اقتصادی بورس، بانک و بیمه، خاطرنشان کرد: توسعه هر یک از نهادهای اقتصادی در گرو توسعه پذیری نهادهای دیگر است و امیدواریم تعامل بیشتری را در سه حوزه بانک، بورس و بیمه شاهد باشیم.

رییس شورای عالی بیمه از تلاش بیمه مرکزی برای مشارکت چشمگیرتر بخش خصوصی در صنعت بیمه خبر داد و گفت: تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک تمامی اهداف اصل چهل و چهار قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی را محقق کنیم و شرایط به گونه ای پیش برود که فقط شرکت بیمه ایران در چارچوب قانون به عنوان تنها شرکت بیمه ای دولتی کشور فعالیت کند.

دکتر سلیمانی حضور بلاک چین ها را در افزایش ضریب امنیت اقتصادی، موثر دانست و افزود: با تدابیر ویژه الکترونیکی و استارت آپی در بخش قراردادهای هوشمند می توانیم ضریب قراردادهای جعلی را به حداقل برسانیم.

رییس شورای عالی بیمه با اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای ایجاد شعبه و نمایندگی موسسات بیمه ای خارجی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ دفتر ارتباطی موسسات بیمه وکارگزاری بیمه خارجی در ایران فعالیت می کنند.


غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی گفت ۳۲ شرکت بیمه داریم که بجز بیمه ایران سه شرکت دولتی است و انتظار داریم با همکاری وزارت اقتصاد این سه شرکت هم خصوصی شوند.

مجموع سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه ۸درصد است که ۱۳.۶درصد آن در بازار بدهی صورت می‌گیرد.

صنعت بیمه هر سال ۱۹ درصد رشد دارد که کافی نیست.

ضریب نفوذ بیمه را در ۶ماه ابتدایی سال از ۶درصد به ۱۵ درصد افزایش داده ایم.

با شروع تحریم‌ها لازم است با توزیع اوراق بهادار بیمه‌ای ریسک‌های برگشته به کشور را بین مردم تقسیم کنیم.
برچسب ها: بیمه مرکزی ، صنعت ، توسعه ، کیش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: