April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۴۶۹۰
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
0
شرکت آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است سرگرم مذاکرات جدی برای خرید حداکثر ۲۵ درصد سهام در فعالیت پالایش و پتروشیمی شرکت ریلاینس اینداستریز است.
پول‌نیوز - روزنامه تایمز ایندیا در گزارشی نوشته است: ارزش فروش این میزان سهم ممکن است به حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برسد و ارزش کسب و کار پالایش و پتروشیمی این شرکت هندی را به حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیارد دلار برساند.

این روزنامه هندی به نقل از منابع آگاه گزارش داد توافق بر سر ارزش این معامله ممکن است تا ژوئن طول بکشد. گفته می‌شود بانک آمریکایی گلدمن ساکس درباره این قرارداد پیشنهادی مشاوره می‌دهد.

علاقه آرامکو به اپراتور بزرگترین مجتمع پالایش جهان پس از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به دهلی نو در فوریه مطرح شد. وی در جریان این سفر اظهار کرده بود انتظار دارد فرصت‌های سرمایه گذاری در هند تا دو سال آینده به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

بر اساس گزارش رویترز، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو نیز با موکش آمبانی، رئیس هیأت مدیره شرکت ریلاینس اینداستریز دیدار کرده و درباره کسب و کار این شرکت سعودی از جمله نفت خام، مواد شیمیایی گفت و گو کرده بود.

آرامکو اوایل هفته جاری برای خرید ۱۷ درصد سهم در پالایشگاه نفتی "هیوندای اویل بانک" کره جنوبی به ارزش ۱.۴ تریلیون وون (۱.۲۴ میلیارد دلار) توافق کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: