کد خبر: ۳۰۶۳۰۴
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
0
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه شرکت دخانیات مانع پیشبرد برنامه مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی است،گفت:مطابق آخرین گزارشات قاچاق سیگار برابر۳۵۲میلیون دلار برآورد می شود.
پول‌نیوز - حمیدرضا دهقانی نیا گفت: از جمله نتایج برنامه ستاد برای مبارزه با قاچاق دخانیات می‌توان به افزایش واحدهای تولید سیگار از ۷ عدد در سال ۹۳ به ۲۰ مورد در سال ۹۷، افزایش واحدهای توزیع کننده قانونی سیگار از ۳ عدد در سال ۹۳ به بیش از ۳۵ هزار عدد در سال ۹۷، کاهش واردات سیگار از ۶۵.۱۳ میلیارد نخ در سال ۹۳ به تقریباً صفر در سال ۹۷ و کاهش قاچاق سیگار از ۱۵.۱۲ میلیارد نخ در سال ۹۳ به ۷.۶ میلیارد نخ در سال ۹۶ اشاره کرد.

قاچاق 352 میلیون دلاری سیگار

وی افزود: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی است. در این خصوص به تناوب پیگیری از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و سایر دفاتر وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت مذکور و دو سهام دار عمده شرکت دخانیات ایران یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و در صورت عدم تحقق انتظارات، پیگیری از طریق سایر مراجع مربوطه انجام خواهد شد.

دهقانی نیا گفت: به استناد ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع قانونی ارائه برآوردها و اطلاعات و آمار در خصوص قاچاق کالا و ارز است و مطابق آخرین برآورد که به تأیید دستگاه‌های ذی ربط رسیده است قاچاق سیگار برابر ۳۵۲ میلیون دلار بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: